۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83747989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دولت غرب لیبی: نیروهای حفتر انبارهای دارو را هدف قرار دادند

تهران-ایرنا- جنگ در لیبی همزمان با شیوع ویروس کرونا، ادامه دارد و دولت مستقر در غرب این کشور، نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» در شرق را متهم کرد که به انبار داروهای ویژه برای مقابله با کرونا در جنوب پایتخت، حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیاالیوم، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس امروز (یکشنبه) اعلام کردند که ارتش وابسته به ژنرال حفتر انبار دارو در منطقه «السوانی» در جنوب طرابلس را هدف قرار داده است.

نیروهای دولت وفاق ملی تاکید کردند که دو روز گذشته نیز نیروهای حفتر انبار دارو در بیمارستان «الخضرا» در طرابلس را هدف قرار دادند.

این بیمارستان دارای تجهیزات پزشکی از جمله داروهای برای مقابله با ویروس کرونا است.

نیروهای دولت وفاق ملی، ارتش حفتر را مسئول بمباران بیمارستان در دو روز گذشته می‌دانند کهبه زخمی شدن یک پزشک منجرشد. او در حال انجام عمل جراحی بود.

مقامات بهداشتی لیبی دیروز شنبه، اعلام کردند که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۵ نفر رسیده است که تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و ۸ نفر دیگر بهبود یافتند.

جنگ در کشور لیبی تلاش‌های نظام بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا را با چالش مواجه کرده است.

این در حالی است که مرکز مسئول شبکه آبرسانی طرابلس گزارش داد که گروه‌های مسلح از دوشنبه هفته گذشته شبکه آبرسانی «الشویرف» پایتخت لیبی را تحت کنترل گرفته‌اند و آب را قطع و کارکنان این مرکز را تهدید کرده‌اند.

در حال حاضر آب بر روی دو میلیون جمعیت طرابلس و شهرهای نزدیک آن بسته شده است. برق پایتخت لیبی نیز در هفته گذشته به طور مکرر قطع شده است.

لیبی پس از برکناری معمر قذافی عملا به دو بخش تقسیم شده است.

در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تایید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha