۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83740299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تولید ماسک آنتی‌ باکتریال در اراک آغاز شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبر: 83740299
تولید ماسک آنتی‌ باکتریال در اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مجوزهای لازم برای راه اندازی واحد تولیدی ماسک باکتریال از سوی این سازمان صادر و تولید این محصول در اراک آغاز شد.

«جواد حسنی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی و نیاز جدی به ماسک، مجوزهای لازم برای راه اندازی این واحد تولید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای متقاضی صادر شد.

وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری در این واحد تولیدی بیش از ۲۰ میلیارد ریال است و با ظرفیت تجهیزاتی کنونی و فعالیت ۵۰ نفر، بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک به صورت روزانه در این واحد تولید و روانه بازار می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: با افزایش تجهیزات مورد نیاز و به‌کارگیری ۲۵۰ نیروی انسانی امکان افزایش تولید ماسک در این واحد تولیدی به بیش از ۲۵۰ هزار عدد در روز نیز وجود دارد.

حسنی اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های این واحد تولید ماسک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ گونه محدودیتی در توزیع الکل و مواد ضد عفونی کننده در استان مرکزی وجود ندارد و با راه اندازی واحدهای مختلف تولید ماسک، انتظار می‌رود مشکلی در این خصوص نیز در استان وجود نداشته باشد.

ماسک پارچه ای آنتی باکتریال از ۲ لایه تشکیل شده که لایه بیرونی آن از پارچه با الیاف پلی استر آب گریز و لایه درونی از پارچه پنبه ای آنتی باکتریال است که مانع از فعالیت باکتری و ویروس می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حدود ۲۰ مجوز تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا در استان مرکزی صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha