سه هزار و ۳۱۱ بازدید از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۳۱۱ مورد بازدید از ابتدای امسال تاکنون از واحدهای صنفی استان مرکزی با هدف رعایت مصوبات ستاد مبارزه با کرونا انجام شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ«جعفر پرویزی» افزود: ۲۴۵ واحد صنفی متخلف در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر اصناف و اتحادیه‌ها و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس در این استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون مهر و موم شد.
وی ادامه داد: در جریان این بازدیدها به یک هزار و ۶۵۰ واحد تذکر داده شده و ۴۸۰ واحد صنفی نیز اخطار گرفته‌اند.

رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح کنترل و نظارت بر اصناف و اتحادیه‌ها در قالب محدود کردن فعالیت اصناف غیرضروری از جمله مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید، تجمع‌ها و برگزاری آیین اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ،بازارهای روز موقت، آموزشگاه ها و سایر صنوف غیرضروری با همکاری اتاق اصناف مرکز استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات موثری را  انجام شده‌است.

یک نانوایی متخلف در شازند مهر و موم شد
فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: یک  نانوایی سنگکی متخلف به‌دلیل رعایت نکردن  اصول بهداشتی و نداشتن دستگاه کارتخوان در ایام شیوع کرونا مهر و موم شد.
سرهنگ«محمد عقیل سلگی» افزود:ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و مرکز بهداشت و درمان شهرستان شازند روز گذشته از ۵۰ واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید کردند که در پی آن ۳۰ تذکر بهداشتی صادر شد و یک واحد نانوایی  نیز تعطیل شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شازند از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی اصناف غیرضروری مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha