۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83729089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲ هزار واحد صنفی در زنجان تذکر دریافت کردند

۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبر: 83729089
۲ هزار واحد صنفی در زنجان تذکر دریافت کردند

زنجان - ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زنجان گفت: با شیوع بیماری کرونا و بر اساس محدودیت‌های اعمال شده حدود ۲ هزار واحد صنفی این شهر تذکر گرفته و ۶ واحد صنفی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کردند نیز پلمب شدند.

سرهنگ آرش خلخالی شامگاه پنجشنه در نشست خبری با خبرنگاران استان، که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات این دسگاه در بحث کرونا افزود: قصد و نیت نیروی انتظامی در وهله اول همکاری و مشارکت تنگاتنگ با مردم و مسوولان جهت عبور از این بحران بوده و در صورتی که واحدهای صنفی از موارد خواسته شده تخطئی و تخلف کنند و یا معیارها و اساس های جامعه شهری را رعایت نکنند، بطور قطع با ابزار قانونی و به صورت هدفمند و قانونمند با آنها برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی پیشگیری، از مجموع ۲۱ هزارو ۲۳۳ صنفی فعال در سطح استان، به غیر از صنف فروشندگان اقلام بهداشتی و مواد غذایی باید تا پایان تعطیلات نوروزی بسته باشند.

این مسؤول ادامه داد: نیروی انتظامی برای نظارت و دقت بیشتر با تشکیل ۱۰۰ نیروی کمکی در قالب ۲۵ دستگاه خودرویی فعال که صرفا  در هسته مرکزی شهر فعالیت می کنند، به این موضوع نظارت و رصد داشته و واحدهای صنفی را مورد ارزیابی خطر قرار می‌دهد.

خلخالی افزود: تمامی یگان‌های انتظامی در سطح شهر و حتی استان زنجان یگان به یگان و رده به رده مورد گندزدایی قرار گرفتند و در این میان  مشارکت پلیس در امر سمپاشی و گندزدایی معابر شهری در زنجان نمود داشت که این کار به صورت متوالی و متعدد تکرار خواهد شد.

وی اظهار داشت:  استقرار ۲۴ ساله واحدها در ورودی مراکز شهر زنجان  موجب  شده که خودروهای غیر بومی به سمت آزادراه‌ها. بزرگراه‌ها و نقاط خارج از شهر زنجان که به عنوان مسافرقصد ورود به شهر زنجان را داشتند،   شوند هدایت کنند و و این مهم یکی از گام‌های بسیار مثبت و موثر پیشگیری از شیوع کرونا بوده  است.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زنجان ادامه داد: خوشبختانه نیروهای انتظامی این شهر کمترین درصد آمار مبتلایان به بیماری کرونا را دارند که در واقع می توان گفت تمامی نیروها در صحت و سلامت کامل هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخش اجتماعی نیروی انتظامی مشاوران و روانشناسان بسیار متبحر با سطح علمی بسیار بالا و تجربه کافی را دارد که در روزهای عادی به خانواده‌ها و به افرادی که دچار آسیب های اجتماعی و عدم تعادل روانی هستند، مشاوره می‌دهند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اقداماتی در این راستا متمرکز شده تا در کنار مراکز درمانی و با یک عملیات روانی و اجتماعی فضای بهتری برای عموم مردم ترسیم شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha