۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبر: 83728640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید رئیس بنیاد شهید بر تحقق شعار سال

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبر: 83728640
تاکید رئیس بنیاد شهید بر تحقق شعار سال

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد باید با ادامه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از همه توان برای تحقق شعار امسال بهره‌برداری کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایثار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی در گفت و گو با جمعی از معاونان و مدیران بنیاد اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، بخش‌های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید باید با پیگیری اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ افزایش ظرفیت‌های تولیدی را در دستور کار قرار داده و علاوه بر این مجموعه در جهت حمایت از توانمندسازی جامعه ایثارگری به خصوص تولیدگران و کارآفرینان شاهد و ایثارگر نیز تلاش کند.
وی با ابراز تأسف از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: شیوع این ویروس خطرناک مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کرده است و با تأسف و تأثر فراوان تعدادی از ایثارگران عزیز و کارمندان بنیاد شهید نیز که در خط مقدم ارائه خدمت به ایثارگران بوده‌اند به این بیماری مبتلا و برخی به رحمت خدا رفته‌اند و در این زمینه ضروری است با بسیج امکانات و اقدامات گسترده برای پیشگیری از بیماری کرونا تلاش شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به آسیب پذیری جسمی و میانگین سنی بالای ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از نخستین دستگاه‌هایی بود که خطر شیوع این بیماری را تشخیص داد و نسبت به تشکیل ستاد بحران و ستاد پدافند غیر عامل اقدام کرد.

وی تاکید کرد: اقدامات بنیاد شهید در این زمینه به صورت مستمر و جدی ادامه دارد و معاونت‌ها به خصوص معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسعه مدیریت و منابع، مرکز حراست، موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و ادارات کل بنیاد علی‌رغم ایام تعطیلات به صورت مستمر در حال خدمات رسانی هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به برخی از خدمات بنیاد شهید در این زمینه اشاره و اظهار کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری توزیع اقلام بهداشتی که در کشور نیز کمیاب شده بود، توسط ستاد مرکزی و بنیاد استان‌ها برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند جانبازان شیمیایی انجام شده و ادامه می یابد؛ همچنین تلاش شده است از ظرفیت‌ سایر دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به ایثارگران نیز بهره‌برداری شود.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی به آمادگی و تمهیدات مراکز درمانی وابسته به بنیاد اشاره کرد و گفت: قرارداد بیمه درمانی تکمیلی ایثارگران با پوشش‌های بسیار مناسبی منعقد شده است و استفاده ایثارگران از تمامی امکانات درمانی کشور با مشکلی مواجه نیست؛ علاوه بر این تا جایی که به سایر برنامه‌های درمانی ایثارگران لطمه‌ای وارد نشود، شمار محدود مراکز درمانی وابسته به بنیاد شهید آماده ارائه خدمات به ایثارگران مبتلا به این ویروس هستند.
وی در پایان با تقدیر از ایثار اجتماعی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور، گفت:  با عمل به توصیه متخصصان و تلاش حافظان سلامت کشور در کمترین زمان ممکن از این مشکل عبور خواهیم کرد و لازم است با توجه به شرایط جامعه ایثارگری از عزیزان خواهش کنیم که جهت حفظ سلامتی خود از ترددهای غیر ضروری خودداری و در منزل استراحت کنند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha