۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲:۲۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83726660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار جان‌باختگان کرونا در فرانسه به یکهزار و ۱۰۰ تن رسید

تهران - ایرنا - در ادامه سیر صعودی جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، با مرگ ۲۴۰ بیمار دیگر در ۲۴ گذشته، شمار فوت شدگان به یکهزار و ۱۰۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، « ژروم سالومون» «Jérôme Salomon » مدیرکل سازمان بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد، تا عصر سه‌شنبه به وقت محلی، حدود ۲ هزار و ۵۱۶ نفر که شرایط جسمی آنان وخیم است، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سالومون افزود، در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۴۳۴ تن دیگر مثبت اعلام شد. با این حساب شمار مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور به ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید که نسبت به روز دوشنبه ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

با افزایش شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری در فرانسه این کشور پس از چین ، ایتالیا ، ایران و اسپانیا در ردیف پنجم قرار دارد.

همچنین دولت امانوئل مکرون از بیم افزایش بیماری کرونا در زندان‌های این کشور، یکهزار و ۶۰۰ تن از زندانیان را آزاد و اعلام کرد که ۳ هزار و ۴۰۰ تن دیگر را نیز آزاد می‌کند.

فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) اعلام کرد که افراد به جز در موارد ضروری و با مجوز حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.

همچنین بدنبال تشدید اقدام‌های محدود کننده در چارچوب قرنطینه در فرانسه، رییس جمهوری این کشور هشدار داد که اعیاد مذهبی در این کشور باید بدون تجمع برگزار شود.

اعلام ابتلای چند صد نفر از مراقبان بهداشتی و جان‌ باختن پنج پزشک دیگر در فرانسه بر اثر کرونا، نگرانی‌های جدی‌تری در میان کادر بهداشت و درمان این کشور که بویژه در روزهای اخیر با کمبود تجهیزات بویژه ماسک‌های جراحی دست و پنجه نرم می‌کنند، ایجاد کرده است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز سه شنبه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۴۱۷ هزار و ۶۵۴نفر رسید. از این تعداد ۱۸هزار و ۶۰۵ نفر جان باخته و ۱۰۸ هزار و ۳۰۲نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha