شهروندان هرمزگان از قرارگیری در حریم رودخانه ها خودداری کنند

بندرعباس- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می شود امروز شنبه و فردا یکشنبه شهروندان از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و مناطق مرتفع باتوجه به بروز صاعقه به جد خودداری کنند.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اوج فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر و شب شنبه و همچنین بامداد یکشنبه پیش‌بینی می شود. 
وی بیان داشت: صبح دوشنبه این سامانه بارشی از شرق استان هرمزگان خارج خواهد شد.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: با فعالیت سامانه بارشی افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت وزش باد و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.
عارفی گفت: همچنین با توجه به حجم قابل ملاحظه ی بارش در برخی ساعت در هرمزگان و نیز استان های همجوار، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: دریا نیز امروز شنبه تا بعد ازظهر فردا یکشنبه با وزش بادهای جنوب شرقی نسبت مواج و از یکشنبه شب تا بعد از ظهر سه شنبه با وزش بادهای نسبت شدید شمال غربی و غربی مواج پیش بینی شده است.
عارفی ادامه داد: توصیه می شود شناورهای سبک از رفت وآمدهای دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت رفتن ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از نظر دمایی نیز امروز شنبه و فردا یکشنبه کاهش دمای بیشینه و از روز دوشنبه کاهش دمای کمینه  پیش بینی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha