۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83720279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درخواست سازمان جهانی بهداشت از خاورمیانه برای ارائه اطلاعات کرونایی

تهران– ایرنا– سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورهای خاورمیانه باید اطلاعات بیشتری درمورد موارد ابتلا به کرونا را منتشر کنند تا روند مقابله با این بیماری در سراسر این منطقه تقویت شود.

به گزارش رویترز از ژنو، «احمد المنذری» مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه از طریق ویدئو کنفرانس به خبرنگاران گفت که رویکرد منطقه ای برای مقابله با کرونا تاکنون متفاوت بوده است و باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی یادآور شد که دسترسی بیشتر به اطلاعات، به سازمان جهانی بهداشت امکان می دهد روند گسترس این بیماری را رصد کند و تمهیدات بهداشت را به سرعت به کار گیرد.

المنذری گفت: متاسفانه، حتی اکنون که اوضاع بحرانی شده، اطلاعاتی که از طرف این کشورها در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرد، کافی نیست.

در سراسر منطقه خاورمیانه، موارد ابتلا به کرونا در مقایسه با شرق آسیا و اروپا، نسبتا پایین است، با این حال مقام های سازمان جهانی بهداشت نگرانند که آمار واقعی مبتلایان به دلیل انجام نشدن تست کرونا روی افراد و شیوع موارد خفیف ابتلا، بیش از آمار رسمی اعلام شده باشد.

المنذری گفت که تاکنون بیش از ۱۸ هزار موارد ابتلا در ۱۸ کشور واقع در منطقه شرق مدیترانه تائید شده است که شامل پاکستان و افغانستان و همچنین کشورهای خاورمیانه ای و شمال آفریقا می شود.

وی با اعلام اینکه بستن مرزها به دلیل جلوگیری از ارسال کمک ها و تجهیزات پزشکی و بهداشتی توصیه نمی شود، تاکید کرد که کشورهای منطقه باید بین محافظت های بهداشتی و به حداقل رساندن مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از این بحران، توازنی برقرار کنند.

براساس این گزارش، میلیون ها مهاجر و آواره ای که در اردوگاه های پناهجویان منطقه به سر می برند، می توانند آسیب پذیرتر باشند.

به گفته «ریک برنان» مدیر منطقه ای سازمان ملل، آژانس های این سازمان دستورالعمل های لازم برای اقدام در اردوگاه های آوارگان را منتشر کرده اند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha