افزایش جان‌باختگان کرونا در گلستان به ۸۲ نفر

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان امروز سه‌شنبه با افزایش ۱۰ نفره نسبت به دیروز به ۸۲ تن رسید.

عبدالرضا فاضل روز سه‌شنبه اظهار داشت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۳ هزار و ۱۹۷ نفر با داشتن نشانه های مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند که به جز بیماران فوت شده، هنوز ۸۲۶ نفر در بیمارستان‌های استان تحت معالجه هستند و بقیه نیز مرخص شدند.

وی یادآور شد: بررسی جواب آزمایش دریافت شده نشان می دهد از مجموع ۸۹۶ نمونه آزمایش ارسال شده، ابتلای ۳۳۱ نفر به ویروس کرونا در این استان قطعی است.

شهرهای گرگان، علی‌آباد کتول و کردکوی به علت شیوع و گسترش ویروس کرونا بیشترین بستری در مراکز درمانی گلستان را دارند.

همچنین با توجه به برداشتن محدودیت فعالیت کسبه در استان و تاکید بر بازگشایی انواع صنوف، شهرهای استان، شاهد ازدیاد جمعیت و شلوغی خیابان‌ها و معابر است.

۷ نقاهت‌خانه برای گذراندن دوران پس از درمان بیماران بهبود یافته کرونا در گلستان تجهیز و مورد استفاده قرار می گیرد.

ممنوعیت ورود به گلستان، تعطیلی واحدهای اقامتی برای نوروز و ممنوعیت وارد شدن به تفرجگاهها و بوستان‌های عمومی از جمله دیگر تمهیدات برای پیشگیری از شیوع کرونا در این استان است.

استاندار گلستان به مردم توصیه کرد: چهارشنبه آخر سال را در خانه های خود و در کنار اعضای خانواده سپری کنند تا بار مضاعفی بر سیستم درمانی استان تحمیل نشود.

هادی حق شناس اظهار داشت: در شرایطی که بیمارستان های گلستان مملو از بیماران کرونایی است، حضور در تجمعات چهارشنبه سوری و مصدومیت های احتمالی، بار مضاعفی بر کادر درمانی استان تحمیل خواهد کرد.

فرماندار گرگان هم از پلمب ۱۳ نانوایی به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی در این ایام خبر داد و گفت: به ۶ واحد نانوایی دیگر نیز تذکر داده شد و در صورت بی توجهی، پلمب شده و یا یک سوم سهمیه ماهانه آنها کسر خواهد شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha