خانه‌های نورانی با نوروزی متفاوت در رادیو قرآن

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبر: 83713783
خانه‌های نورانی با نوروزی متفاوت در رادیو قرآن

تهران- ایرنا- مدیر رادیو قرآن از پخش برنامه‌هایی همچون «خانه‌های نورانی» در ایام نوروز خبر داد و گفت: این رادیو با توجه به شرایط جدید زندگی مردم ناشی از انتشار ویروس کرونا تلاش خواهد کرد تا برنامه هایی متنوع و بانشاط و در عین حال معنوی ارائه دهد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، مجتبی ایزدی روز شنبه از پخش ۱۰ برنامه جدید طی روزهای ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد و گفت: احسن الحال ویژه برنامه تحویل سال نو است که در این برنامه از منظر آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، شرایط و الزامات دست یابی به احسن الحال بررسی می شود که گفت و گو با اساتید و کارشناسان درباره این موضوع از جمله بخش های مختلف این برنامه است.

وی افزود: گفت وگو با میهمانان ویژه برنامه، بخش های کارشناسی، همراهی با همکاران رادیو قرآن در آستانه تحویل سال نو از دیگر بخش های برنامه احسن الحال است که این برنامه از ساعت پنج و ۱۰ دقیقه بامداد جمعه اول فروردین ماه تا ساعت هشت به تهیه کنندگی محبوبه کلانتر و با اجرای علی جباری به روی آنتن می رود.
مدیر رادیو قرآن ادامه داد: برنامه بوستان قرآن تلاش دارد ضمن گفت وگو با شخصیت های قرآنی و میان برنامه های متناسب، نشاط معنوی برای شنوندگان این برنامه ایجاد کند و این برنامه از ساعت ۱۱ به مدت یک ساعت تقدیم مخاطبان خواهد شد.
وی اضافه کرد: گروه تلاوت نیز برنامه محله تلاوت را هر روز از  ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه به صورت زنده پخش می کند که ضمن پخش تلاوت های مورد درخواست شنوندگان، تلاوت هایی برای اولین بار پخش خواهد شد و در هر برنامه با نمایندگان قرآنی اقوام مختلف گفت و گو به عمل می آید.  

تحلیل و بررسی و بیان نکات آموزشی تلاوت های فاخر قاریان برتر جهان اسلام همراه با زندگینامه قاریان و سیره قرآنی نوروز به در برنامه اکسیر از دیگر برنامه های این رادیو است و نمایش روز با موضوع نوروز و فصل بهار هر روز ساعت۱۰ صبح تقدیم مخاطبان خواهد شد.
ایزدی افزود: برنامه رویداد نیز کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که با هدف پرداختن به رویدادهای قرآنی سال ۱۳۹۸ هر روز ساعت ۱۶:۱۵ به مدت ۱۵ دقیقه پخش می شود. در این برنامه هر روز رویدادهای مهم قرآنی یک ماه از سال ۱۳۹۸ مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: گفت و گو با مسولان قرآنی کشور از جمله بخش های این ویژه برنامه است که به تهیه کنندگی زهرا خردمندنیک و با اجرای چند تن از فعالان رسانه های قرآنی به روی آنتن خواهد رفت.
مدیر رادیو قرآن ادامه داد: رحل نور با هدف پرداختن به موضوع های قرآنی و سبک زندگی با فرازهای مرتبط، داستان های قرآنی با موضوع های آدم و حوا، حضرت نوح و سرنوشت قومش، حضرت سلیمان(ع) و سایر پیامبران پخش می شود و مسابقه نفس های طلایی از دیگر برنامه های رادیو قرآن در ایام نوروز ۹۹ خواهد بود.
مدیر رادیو قرآن افزود: آیه ها و آینه ها با محوریت تبیین اشعار با موضوع بهار و زندگی از منظر آیات و روایات و همچنین برنامه یک آیه یک قصه با هدف پرداختن به آموزه های قرآنی برای کودکان در قالب قصه های ویژه نوروز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده رادیو قرآن است.
وی اضافه کرد: برنامه خانه های نورانی کار مشترک رادیو قرآن با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در ایام نوروز به روی آنتن می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha