تجهیزات شهرداری قم در مقابله با کرونا تامین شود

قم-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر قم بابیان این‌که شهرداری برای مقابله با کرونا با کمبود تجهیزات روبه‌روست، گفت: این نهاد برای مقابله اصولی با کرونا باید تقویت‌شده و ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز آن تامین شود.

عبدالله جلالی عصر چهارشنبه در یک‌صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: شهرداری قم از وزارت کشور انتظار دارد در این شرایط این نهاد را تقویت کند و امکانات لازم را در اختیار آن قرار دهد و نباید مسائلی به نحوی به‌پیش برود که انتظارات یک‌طرفه باشد.

وی اضافه کرد: شهرداری قم در پشتیبانی از طرح‌های استان در مقابله با ویروس کرونا به‌ویژه در بخش ضدعفونی معابر شهری و کنترل آرامستانها اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری در تمام حوادث و بحران‌ها در نقطه هدف دغدغه‌های مردم قرار داشته و هیچ‌گاه از وظایف خودسر باز نزده است.

جلالی اظهار داشت: ضدعفونی معابر توسط شهرداری همراه با هزینه‌های جانبی است و برای کنترل کرونا باید حمایت‌های لازم از این نهاد صورت بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: در مسیر مبارزه با کرونا تلاش‌های گسترده‌ای توسط کادر درمانی و پزشکی قم در جریان است.

جلالی خاطرنشان کرد: پشتیبانی و حمایت از بخش دولتی توسط گروه‌های مردمی، خیرین و شهرداری در مقابله با ویروس کرونا کاملا نمایان و پررنگ است.

وی افزود: قرارگاهی برای ساماندهی کمک‌های مردم برای مقابله با ویروس کرونا با حضور معتمدین شهری، روحانیت و دانشگاهیان شکل‌گرفته و در مسیر تجمیع کمک‌های مردمی اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: این قرارگاه هسته مرکزی شهر قم در تامین کالاهای موردنیاز برای مبارزه با کرونا بوده و شهرداری قم نیز ظرفیت‌های خود را برای کنترل بحران در اختیار این قرارگاه قرار خواهد داد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت طرح‌های عمرانی شهرداری باشد

وی در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری قم گفت: لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری قم بر مبنای چشم‌انداز ۵ ساله و ۲۰ ساله شهرداری به صحن علنی شورا ارجاع داده‌شده است.

وی بیان داشت: لایحه بودجه نقشه راه یک سال آینده شهرداری قم است و به‌رغم مبحث مربوط به انتخابات و شیوع کرونا روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ بدون وقفه دنبال شده است.

وی از بررسی بیش از ۸۰۰ پروژه عمرانی در جلسات تخصصی کمیسیون‌ها در بودجه سال ۹۹ خبر داد و ابراز کرد:  اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام هدف اصلی بودجه عمرانی شهرداری قم در سال آینده خواهد بود.

وی افزود: درزمینهٔ پارکینگ در سطح شهر قم کمبودهای زیادی احساس می‌شود و تمام پیش‌بینی‌های چهارساله شهرداری در رابطه با احداث پارکینگ در بودجه سال آینده در نظر گرفته‌شده است.

جلالی ابراز کرد: در ردیف تعطیل کاری، شب‌کاری و اضافه‌کاری، شهرداری قم نسبت به افزایش بودجه پیشنهادی و ترمیم حقوق نیروهای خدماتی به‌شدت دغدغه مند است.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قم درنهایت ۷۶ میلیارد تومان برای این ردیف در نظر گرفته درحالی‌که پیشنهاد شهرداری قم بالغ‌بر ۸۴ میلیارد تومان بوده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha