زباله‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری به صورت بهداشتی دفع می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از دفع بهداشتی زباله‌های بیمارستانی این استان خبر داد و گفت:زباله‌های بیمارستانی در استان بی‌خطر سازی شده و بهداشتی دفع می‌شود.

شهرام احمدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمام بیمارستانهای استان مجهز به دستکاه اتوکلاو هستند، افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا و افزایش میزان حجم زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نظارت بر نحوه بی‌خطرسازی و دفع زباله‌ها افزیش یافته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث پسماند و افزایش ویروس کرونا و حجم زباله‌ها، پسماندهای مراکز و بخش‌های خصوصی نیز با پیگیری دبیرخانه و کارگره پسماند استان توسط یک شرکت جمع‌آوری و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی بی‌خطرسازی می‌شود.

احمدی،با بیان اینکه در روزهای عادی روزانه ۷۲۵ تن و سالانه بیش از ۲۶۴ هزار و ۳۶۸ تن زباله خانگی در استان تولید می‌شود ،افزود: میزان تولید زباله در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان روزانه ۴ هزار کیلوگرم است.

احمدی اظهار با اشاره به افزایش میزان استفاده از ماسک و دستکش‌های پلاستیکی، ماسک و دستمال کاغذی، از مردم خواست تا از رها کردن این وسایل در معابر و خیابان‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

با گذشت ۱۹ روز از شیوع ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به ۲۶ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha