۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83705183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اظهارات متناقض مقام‌های انگلیس درباره مقابله با کرونا

لندن – ایرنا – دو روز بعد از اعلام رسمی عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس درباره آغاز فاز دوم عملیات مقابله با کرونا، معاون او در اظهار نظری متناقض اعلام کرد، سیاست دولت در این رابطه تغییری نکرده است.

«جنی هریس» روز شنبه(۱۷ اسفند) در گفت وگو با «بی‌بی‌سی» تاکید کرد دولت همچنان روی فاز نخست مقابله با کرونا یعنی مهار این ویروس متمرکز است.

او بدون اشاره به سرعت افزایش ابتلا به کرونا در انگلیس در یک هفته گذشته، مدعی شد که تصمیم گیری درباره آغاز عملیات فاز دوم بستگی به سرعت شیوع ویروس دارد.

این مقام پزشکی با بیان اینکه انگلیس روی مرز همه‌گیری کرونا قرار دارد، خاطرنشان کرد، تدابیر مقابله با این ویروس باید متناسب باشد.

عالی ترین مقام پزشکی انگلیس پنجشنبه گذشته با اشاره به سرعت افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور اعلام کرد که دولت وارد فاز دوم عملیات مقابله با کرونا شده است.

بر اساس این فاز، دولت لندن تلاش خواهد کرد تا ضمن مهار ویروس کرونا، سرعت شیوع بیشتر آن را کاهش دهد.

پروفسور "کریس ویتی" در پارلمان انگلیس با تاکید بر اینکه باید واقع بین بود، گفت: مهار کرونا کمی خوش‌بینانه بوده و شانس چنین کاری بین کم تا صفر درصد است.  

او اعلام کرد، ما از فازی که تمرکز روی مهار ویروس بود عبور کرده و وارد عملیات تاخیر شده ایم.

دولت انگلیس راهبرد مقابله با کرونا را در چهار سطح " مهار، تاخیر، تحقیق و جلوگیری " تعریف کرده است.

در فاز نخست، لندن تلاش می‌کرد تا موارد مشکوک را شناسایی و شیوع ویروس را مهار کند. با این حال روند ابتلا به کرونا در انگلیس سرعت فزاینده‌ای گرفته و تاکنون ۱۶۴ نفر یعنی ۱۰ برابر آمار هفته گذشته به این ویروس مبتلا شده‌اند.  

کرونا در انگلیس باعث مرگ دو نفر شده و وزارت بهداشت اجرای طرح خود قرنطینگی را بررسی می‌کند.

فیس بوک دیروز دفاتر خود در لندن را از ترس کرونا تعطیل کرد، بزرگترین نمایشگاه کتاب لندن معلق شد و یک سخنگوی دفتر نخست وزیری اعلام کرده که احتمال همه‌گیری کرونا بسیار زیاد است.

۲۰۲۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha