۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83704493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هراس حاضرین نشست آیپک از احتمال ابتلا به کرونا

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83704493
هراس حاضرین نشست آیپک از احتمال ابتلا به کرونا

تهران - ایرنا - آزمایش ابتلا به کرونای دو نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس  شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) از شهر نیویورک مثبت اعلام شده و این امر موجب هراس شرکت کنندگان در این نشست از احتمال سرایت بیماری به آنها شده است.

این رسانه درگزارش امروز شنبه خود نوشت: آیپک هفته گذشته در بحبوحه نگرانی ها درباره شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا، اجلاسی در  واشنگتن دی سی برگزار کرد.

آندرو کوئومو فرماندار نیویورک تا عصر جمعه (دیروز)  ابتلای ۱۱ نفر از شهر نیویورک به ویروس کرونا را تایید کرده است. این ویروس به چهار شهرستان ایالت نیویورک نیز سرایت کرده است.

آیپک در توئیتی آزمایش مثبت این دو شرکت کننده از نیویورک در اجلاس سالانه لابی صهیونیستی در آمریکا را تایید کرده است.

در این توئیت آمده است: این دو شرکت کننده در زمره ۴۴ نفر از افراد در ایالت نیویورک هستند که مبتلا به ویروس شده اند. دستکم از ۴ هزار نفر از ساکنان این ایالت خواسته شده برای جلوگیری از گسترس بیماری کرونا خود را قرنطینه کنند.

ویروس کرونا که ابتدا از شهر ووهان چین شیوع یافت اکنون بسیاری از کشورها و از جمله ساکنان آمریکا را نیز مبتلا کرده است.

مقام‌های بهداشتی چین بامداد شنبه اعلام کردند که در ادامه روند نزولی شمار مبتلایان به ویروس کرونا،‌ در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۹۹ نفر مثبت اعلام شده است. مقام‌های بهداشتی چین همچنین اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ مورد جدید نیز در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب این افراد، مجموع کل افرادی که جان خود را در ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در چین از دست داده‌اند به ۳ هزار و ۷۰ نفر رسیده است.

سه کشور آمریکای لاتین شامل کلمبیا، کاستاریکا و پرو  نیز روز جمعه از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهایشان خبر دادند.

رسانه‌های آمریکا از برنامه‌ای برای دور کاری شدن امور مجلس نمایندگان این کشور و برگزاری جلسات از طریق تله‌کنفراس به خاطر تهدید کرونا گزارش داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha