۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 2574
کد خبر: 83703721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه عرصه‌های منابع طبیعی دیلم ضرورت دارد

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83703721
توسعه عرصه‌های منابع طبیعی دیلم ضرورت دارد

گناوه - ایرنا - امام جمعه دیلم استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی و بحران کم آبی و خشکسالی‌های  پیاپی در کشور که آسیب‌های جدی به محیط‌ زیست و منابع طبیعی وارد کرده ، احیا و توسعه این عرصه‌ها  بیش از گذشته ضرورت دارد.

حجت الاسام محمود اسدی روز جمعه در آیین درختکاری در مصلای جمعه این شهر افزود:  در دین اسلام همواره به کاشت درخت و درختکاری سفارش و تاکید شده‌است که امروز نیز باید به‌عنوان یک سیره و روش این سنت مدنظر مردم قرار گیرد.

وی با گرامیداشت  هفته منابع طبیعی و تقارن آن با میلاد امام جواد(ع) و ایام رجب گفت: مردم باید در راستای گسترش و ترویج این سنت حسنه گام بردارند و تلاش کنند در کنار خدمات دولت نسبت به کاشت درختان مثمرثمر در سطح شهر اقدام و همکاری کنند.

سرپرست فرمانداری دیلم با تقدیر از تلاش‌های مجموعه منابع طبیعی شهرستان اظهار داشت: منابع طبیعی اهمیت زیادی در زندگی و حیات انسان‌ها دارد و دولت در کنار مردم نسبت به این مهم  به سهم خود کمک خواهد کرد.

احمد دشتی افزود: لازمه مشارکت بیشتر  مردم در حفط منابع طبیعی فرهنگ‌سازی است و باید در تلاش باشیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این فرهنگ  را به معارف عمومی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه  منابع طبیعی به عنوان بستر حیات یکی از اولویت اساسی جامعه است، برنامه‌های توسعه‌ای باید به گونه‌ای باشد که به منابع طبیعی آسیبی وارد نکند و مردم کارکردهای این مجموعه را ببینند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری دیلم گفت : مشارکت مردم بهترین راه حفاظت از منابع طبیعی است و هر کجا در کنار این مجموعه بودند تاثیر و عملکرد فعالیت‌ها بیشتر نمود داشته‌است.

غلامحسین آقاجری افزود:  حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مسئله‌ای فرهنگی است که با مشارکت عمومی محقق می‌شود و در  این زمینه سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست می‌توانند کمک شایانی کنند.

وی اضافه کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت سلامت شهروندان برنامه‌های امسال منابع طبیعی بدور از تجمع‌های گروهی و با هدف اهمیت این هفته برگزار خواهد شد.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha