شمار مبتلایان کرونا در کره جنوبی به مرز ۱۰۰۰ نفر رسید

پکن-ایرنا-خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به مرز ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

گزارش حاکی است که دستکم ۸۰۰ نفر از مبتلایان مربوط به شهر دایه گو واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت و استان گیونگ سانگ شمالی هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی اعلام کرد که از قبل از ظهر امروز به وقت محلی تا پایان وقت ۱۴۴ نفر دیگر به ویروس مبتلا شده اند. شمار کشته ها نیز به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

این مرکز افزود که شمار مبتلایان به کرونا در روز ۱۸ فوریه در این کشور فقط ۳۰ نفر بود ولی حالا بیش از ۳۰ برابر افزایش یافته است.

مون جایه این رییس جمهور کره جنوبی برای اولین بار پس از شیوع کرونا به شهر دایه گو چهارمین شهر پرجمعیت این کشور سفر کرده و به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شهر قول کمک های فوری داده است.

دولت کره جنوبی ضمن اعلان هشدار قرمز که بالاترین سطح خطر را در کشور نشان می دهد ، شهر دایه گو را در قرنطینه کامل قرار داده و از مردم خواسته است اکیدا از رفتن به بیرون خودداری کنند.

در همین حال وزارت دفاع کره جنوبی امروز تالار مربوط به مصاحبه های مطبوعاتی خود را به دلیل ابتلای مشکوک چند نفر از اصحاب مطبوعات تعطیل کرد. 

نزدیک به ۲۳ کشور و منطقه در سراسر جهان یا اجازه ورود به شهروندان کره ای و مسافرانی که از این کشور خارج شده اند ، نمی دهند و یا محدودیت قرنطینه برای آنها در نظر گرفته اند.

همچنین شماری از کشورها و مناطق از جمله هنگ کنگ و تایوان و آمریکا تدابیر هشدار مسافرتی صادر کرده و خواستار آن شده اند که شهروندانشان از سفرهای غیرضروری به کره جنوبی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha