۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83687953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا، کارناوال گردشگری ونیز را لغو کرد

۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۲۹
کد خبر: 83687953
کرونا، کارناوال گردشگری ونیز را لغو کرد

تهران- ایرنا- جشن " کارناوال ونیز " که همه ساله با حضور گردشگران سراسر جهان برگزار می شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده‌است.  

به گزارش شبکه‌ ای بی‌سی، "لوکا زایا" فرماندار ناحیه ونتو ایتالیا روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: از عصر امروز برگزاری کارناوال ونیز و همچنین همه رویدادهای ورزشی تا اول مارس (۱۱ اسفند) لغو شد.  

پیش از این فرماندار ناحیه ونتو ایتالیا گزارش داد که دو مورد مبتلا به ویروس کرونا در ونیز تایید شده است و مقامات در تلاش هستند تا مانع شیوع این بیماری در مناطق شمالی ایتالیا شوند.  

همچنین چهار دیدار فوتبال لیگ  سری‌آ ایتالیا که طبق برنامه قرار بود امروز (یکشنبه) برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.  

علاوه بر این، دیدار تیم‌های آ. ث میلان و فیورنتینا در سری‌آ زنان این کشور نیز برگزار نخواهد شد.  

تاکنون ۸۹ مورد مبتلا به کرونا در ایالت لمباردی ایتالیا، ۲۵ مورد در ونتو و ۲ مورد نیز در ونیز شناسایی شده‌اند.  

۲ فردی که در ایتالیا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، یک مرد ۷۸ ساله و یک زن ۷۷ ساله بودند که به ترتیب جمعه و شنبه به دلیل مشکلات تنفسی قربانی این ویروس کشنده شدند.  

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.  

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر-دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha