۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83680571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار ری: رعایت نحوه تبلیغات انتخاباتی، جزو حقوق شهروندی است

شهرری - ایرنا - معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه رعایت نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی جزو حقوق شهروندی است، گفت: گاهی یک فرد با تبلیغات غیرقانونی، حقوق سایر شهروندان را نادیده می‌گیرد که باید با این افراد برخورد قانونی شود.

به گزارش روز چهارشنبه فرمانداری شهرستان ری، حسین توکلی کجانی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب اظهار داشت:  ستاد صیانت از حقوق شهروندی در راستای رعایت حقوق مردم توسط دستگاه ها اقدام می کند، زیرا مردم بر اساس رای و مشارکتی که در انتخابات مدیریت کشور دارند از حق و حقوقی برخوردار می شوند.
وی افزود: در انتخابات رعایت نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی جزو حقوق شهروندی است و در برخی موارد یک فرد با تبلیغات غیرقانونی و خارج از چهارچوب، حقوق سایر شهروندان را نادیده می گیرد که بایستی با این افراد برخورد قانونی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: شفافیت در تمامی امور اداری و اجرایی یکی از اصلی ترین حقوق شهروندی است زیرا آگاهی از امور یکی از حقوق مردم است.
توکلی کجانی یادآور شد: پنج دستگاه کابین نظرسنجی در شهرستان ری تهیه خواهد شد و بصورت هفتگی در یک اداره مستقر خواهد شد تا کیفیت خدمات آن اداره و میزان رضایتمندی مراجعین مشخص شود.

۸۰ درصد اعضای شعب رای در شهرستان ری، فوق دیپلم به بالا هستند

مسئول امور شعب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان ری گفت: ۸۰ درصد اعضای شعب اخذ رای انتخابات دوم اسفندماه، مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا دارند.
آمنه شب کوکا مسئول امور شعب انتخابات این شهرستان اظهار داشت: با توجه به تاکید معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری مبنی بر استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در شعب اخذ رای، استفاده از نیروهای تحصیل کرده در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ا فزود: انتخابات دوم اسفندماه با ۲۷۶ شعبه اخذ رای در شهرری برگزار خواهد شد و از ابتدای دی ماه و پس از ارزیابی های صورت گرفته در خصوص تعداد شعب اخذ رای، ساماندهی و چیدمان اعضای شعب آغاز شد و تعداد نهایی اعضای شعب اخذ رای در ری ۱۹۳۲ نفر است.
وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در شهرستان ری میانگین سنی اعضای شعب مشخص شده و بر اساس آمار بدست آمده میانگین سنی اعضای ۲۷۶ شعبه اخذ رای، ۳۵/۶۸ سال است.
شب کوکا اضافه کرد: بر اساس هماهنگی، روز پنجشنبه توزیع صندوق ها و کارت های اعضای شعب انجام خواهد شد و برای روز برگزاری انتخابات، ۳۰ نفر به عنوان ذخیره در صورت بروز هرگونه مشکل آماده جابجایی و حضور در شعب اخذ رای هستند.

۴۶۰ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این شهرستان پیش‌بینی شده‌است.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha