۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83679606
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، گردش مالی فن‌بازار کشور

بجنورد- ایرنا- رییس شبکه فن‌بازار کشور گفت: این شبکه سالانه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال گردش مالی دارد که نشانه فعالیت مناسب دفاتر این شبکه در استان‌ها است.

میلاد صدرخانلویی، سه شنبه در حاشیه گشایش فن بازار منطقه ای خراسان شمالی در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر چه تاثیرگذاری شبکه فن بازار نیز با افزایش تامین مالی آن، بیشتر می شود اما در کنار حمایت مالی، حضور و فعالیت اعضای شبکه فن بازار ایران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه فعالیت دفاتر استانی فن بازار نتایج مثبتی را در پی داشته است، اظهار داشت:  تا کنون ۲۲ نمایندگی استانی در شبکه فن بازار کشور فعالیت می کنند و از ۱۰ استان باقیمانده حداقل یک استان دیگر هم تا اسفندماه امسال به این شبکه می پیوندد.

وی هم رسانی و مدیریت بازار فناوری را از مهمترین اهداف شبکه فن بازار برشمرد و گفت: تلاش داریم با تمرکززدایی از مرکز، دامنه فعالیت ها را به استان ها بکشانیم و میان فن بازارهای تخصصی با فن بازارهای استانی هم افزایی ایجاد کنیم.

وی از فعالیت ۴۰ کارگزار در شبکه فناوری کشور خبر داد و گفت: این کارگزاران وظیفه پیگیری و هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری را دارند.

رییس شبکه فن‌بازار کشور ادامه داد: سیاست شبکه فن بازار بر این است تا تمام فعالیت های مدیریت فن بازار را از تهران جدا کند و بر اساس عدالت در تمامی استان ها گسترش دهد.

صدرخانلویی اظهار داشت: دولت متولی عملیات اجرایی در شبکه فن بازار نیست و این کارگزاران هستند که پیگیری می کنند تا عرضه و تقاضا و هم زبانی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود و کارگزاران در مقابل این معامله فناورانه، حق الزحمه دریافت می کنند، بنابراین حقوق بگیر دولت هم نیستند.

وی با بیان اینکه سه فن بازار تخصصی صنعت گاز، سلامت و شهر هوشمند در کشور فعالیت می کنند، گفت: یکی از اهداف ما ایجاد هم گرایی بین دفاتر استانی و این فن بازارهای تخصصی است.

وی در خصوص صادرات محصولات فناورانه نیز گفت: فن بازار ملی ایران همکاری خوبی با مرکز توسعه تجارت فناوری پارک پردیس دارد و در تلاش هستیم تا از این طریق و همچنین با استفاده از شبکه تبادل فناوری گروه دی ۸، شامل هشت کشور اسلامی در حال توسعه متشکل از ایران، ترکیه،  پاکستان،  بنگلادش،  اندونزی،  مالزی،  مصر و نیجریه،  به صادرات محصولات فناوری نزدیک شویم.

سه هزار شرکت دانش بنیان با عضویت هشت هزار نفر در شبکه فن‌بازار کشور فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha