۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83677636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضا صرفا مجازات کننده نیست

تهران - ایرنا - معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا صرفا مجازات کننده نیست و مردم باید احساس کنند که این قوه نسبت به بازاجتماعی شدن مجرمان حساسیت خاص دارد.

حجت اسلام والمسلمین محمد مصدق روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شورای عالی مسئولان قضایی با نهادهای مردمی و آیین رونمایی و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه افزود: خداوند متعال را شاکریم که در بازه زمانی کمتر از یک سال از انتصاب رییس قوه قضاییه، مردم لمس کرده اند که رویکرد دستگاه قضایی متفاوت از سابق است.
وی ادامه داد: در قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری، توسعه نهادهای ارفاقی بسیار زیاد است اما کیفیت و چگونگی استفاده و بهره برداری از قوانین با ما است.
مصدق اظهار داشت: در ماده ۶۶ و ٨٢ قانون آیین دادرسی کیفری و سایر مواد به نقش مردمی تاکید شده و مهم این است که چگونه از آنها استفاده شود.
وی با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه افزود: این دستورالعمل هیچ مخالفتی با قانون ندارد.
مصدق با بیان اینکه گروه های جهادی مورد غفلت قرار گرفته اند، گفت: این دستورالعمل می خواهد به گروه های که هدفشان خدمت به مردم است، کمک کنند.
معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه دستورالعمل یاد شده چهار هدف کلی دارد، افزود: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه ۵۴ ماده دارد و هدف اصلی آن، تقویت رویکرد مشارکت مردمی است.
به گزارش ایرنا، نشست هم اندیشی شورای عالی مسئولان قضایی با حضور نمایندگانی از نهادهای مردمی برگزار شد.
در این مراسم، دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه رونمایی و ابلاغ شد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha