۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83663888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین دوره مسابقات شطرنج سریع کشور جام «مکریان» در بوکان آغاز شد

مهاباد- ایرنا- نخستین دوره مسابقات شطرنج سریع (رتید) کشور جام «مکریان» به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن سه هزار نفری میلاد نور بوکان آغاز شد.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان عصر روز پنج‌شنبه در حاشیه آغاز این دوره از مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رقابت‌های شطرنج سریع کشور مطابق با معیارهای جهانی با حضور ۶ استان تهران، آذربایجان‌غربی، البرز، کردستان، زنجان و آذربایجان‌های شرقی به مدت ۲ روز در بوکان برگزار می‌شود.

انور ملارحیمی با بیان اینکه در این مسابقات کلیه قوانین و مقررات فیده حاکم بر این مسابقات خواهد بود، ادامه داد: در این دروه از رقابت‌ها ۱۵۲ شطرنج‌باز زن و مرد در قالب ۱۷ شهرستان کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در ۹ دور به روش سوییسی در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها در پنج رده سنی زیر ۶ و هشت سال، زیر ۱۰، زیر ۱۲، زیر ۱۴ سال و بالای ۵۰ سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: نتایج این دوره از مسابقات به فدراسیون جهانی شطرنج جهت مصاحبه رنکینگ بین‌المللی ارسال خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان اظهار داشت: در این دوره از مسابقات به نفرات اول تا پنجم و بهترین بازیکنان با رنکینگ زیر یک هزار و ۹۰۰، یک هزار و ۷۰۰ و یک هزار و ۶۰۰ ، بهترین بازیکن بالای ۵۰ سال ، بهترین بازیکن خانم، و بازیکنان برتر زیر ۱۴،۱۳، ۱۰ و ۶ سال جوایز نقدی تا سقف ۴۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha