۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 83663016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 حمایت مردم سبب موفقیت طرح مثلث توسعه اقتصادی است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به نقش بی‌بدیل مردم در اجرا امور اشاره و بیان کرد: در اجرای طرح الگویی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی این استان آنچه موجب موفقیت می‌باشد حمایت مردم است.

حسن جعفری چهارشنبه شب همزمان با ده مبارک فجر در مراسم بهره‌برداری طرح گازرسانی به روستاهای بخش کویر شهرستان خلیل‌آباد افزود: در جنگ اقتصادی قرار داریم و همه مردم رزمندگان این جنگ هستند لذا حمایت مردمی باعث موفقیت طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی می‌شود.

وی خلیل‌آباد را در مثلث توسعه اقتصادی دارای رتبه نخست و جزو پنج شهرستان برتر اعلام و بیان کرد: امروز همه مردم به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی باید در این حوزه حتی با صرفه‌جویی یا ایجاد یک شغل کمک کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: صادرات نفت تقریبا صفر شده و درآمد کافی در این زمینه وجود ندارد ولی با همه این تنگناها کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی به مردم تعطیل نشده است. 

وی همچنین به انتخابات دوم  اسفندماه آتی اشاره و بیان کرد: ۶۴ درصد افرادی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند تائید صلاحیت شدند. یک مرحله دیگر تا ۲۲ بهمن مانده و بعد از آن نامزدها می‌توانند تبلیغات خود را در مدت معین شروع کنند.

جعفری گفت: دشمنان با تمام ابزار و امکانات ماهواره‌ای و شبکه‌های موبایل محور و اجتماعی به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند اما حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اسفند ماه قطعاً این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج 'طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی' را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است. 
در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود. طی این مراسم هفت طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان خلیل‌آباد با هزینه ۷۵ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. خلیل‌آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند. ۸۵ درصد مردم شهرستان خلیل‌آباد به شغل کشاورزی اشتغال دارند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha