۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۰۶
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 83661065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۵طرح آبخیزداری و گلخانه ای در کرمان مورد بهره داری قرار گرفت

کرمان- ایرنا - در چهارمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور ۱۳۵ طرح بخش های آب و خاک ، دامپروری ، صنایع تبدیلی ، گلخانه ای و منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان در استان کرمان امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، خسرو  شهبازی معاون وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه  که ۷۰طرح منابع طبیعی و گلخانه ای را در سیرجان به نمایندگی از این تعداد طرح افتتاح کرد ، اظهار داشت : با ۱۳۵طرح در نقاط مختلف استان کرمان در مجموع  یکهزار و ۲۰۰نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

شهبازی در آیین افتتاح این طرحها افزود:  ۶۷ طرح آبخیزداری  در سیرجان با هدف نگهداری آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی در حوزه پلنگی مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی اضافه کرد: هزینه این سیل بندها که  از نوع سنگی و ملاتی هستند  ۱۹ میلیارد ریال بوده که  از محل ااعتبارات توسعه ملی تامین شده است.

افتتاح  طرح مشارکتی کنترل هرزآبهای منطقه چاه دراز و منطقه گل گهر از دیگر طرحهای افتتاحی بود.

در این طرح ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده که از اعتبارات گل گهر پرداخت شد و ۱۵۰۰ هکتار منابع طبیعی این منطقه را تحت پوشش کنترل هرزآبها دارد و موجب نگهداری آب برای درختان و گیاهان منابع طبیعی می شود.

همچنین امروز در بازدید معاون وزیر  جهاد کشاورزی  طرح گلخانه ای هیدرو پونیک سیرجان به وسعت ۴ هزار مترمربع و هزینه ۷ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملیمورد بهره برداری قرار گرفت .

افتتاح طرح مرتع داری منطقه چاه دراز  سیرجان با هزینه ۲ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی از دیگر طرحهای افتتاحی امروز بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha