۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 83657345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوه‌های خدمت در گازرسانی به مناطق مختلف فارس

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83657345
جلوه‌های خدمت در گازرسانی به مناطق مختلف فارس

شیراز - ایرنا- دولت تدبیر و امید در سال جاری جلوه‌ای از خدمت بی منت با اجرای طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی در استان فارس ایجاد کرده است ، با اجرای این طرح‌ها ضریب برخورداری از گاز طبیعی در فارس در بخش مصرف شهری به ۹۸ درصد و در حوزه روستایی به ۸۸ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود:  تعداد ۱۱۰ شهر موجود در فارس مشمول گاز رسانی هستند که از این تعداد حدود ۱۰۰  شهر گازرسانی شده که معادل ۹۸ و هفت دهم درصد است ، طرح های گازرسانی بزرودی  در شهرهای رستاق، فدامی، دوربرجی، جویم، بنارویه، دهکویه و دهرم نیز به بهره برداری می رسند.

غلامعباس حسینی با اشاره به اینکه شهرهای بیرم و چاه ور تا پایان اسفند ماه امسال گازرسانی خواهند شد، اظهار داشت: از ۲ هزار و ۴۵۲ روستای مشمول گازرسانی نیز تا کنون  ۲۰۲۰ روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند که معادل ۸۸ درصد است.

این مقام مسوول اضافه کرد: در سال جاری  ۳۰۰ روستای استان فارس  به شبکه گاز  وصل شده است ، ۳۷ روستا هم تا پایان اسفند امسال از این نعمت بهره مند می شوند به این ترتیب  ۸۹ درصد روستاهای فارس از گاز بهره مند خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه گاز رسانی به روستاها طعم شیرین خدمت را ماندگار می کند گفت: حتی اگر برخی از روستاها جمعیت زیر ۲۰ خانوار داشته باشند و مشمول طرح نباشند اگر در مسیر اجرای طرح قرار داشته باشند به این روستاها نیز گازرسانی شده است ، بسیاری از مناطق سردسیر استان فارس در این زمینه از گاز برخوردار شده اند.

وی در ادامه گفت : با تکمیل و بهره برداری از شبکه گازرسانی به روستاهای در دست اجرای فارس، ضریب برخورداری گاز استان به ٨٩ درصد خواهد رسید و گاز رسانی به  ٩١ روستا به سال بعد موکول شده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: تکمیل گاز رسانی به ۲ شهر  خانمین و کامفیروز ، گاز رسانی به ۱۱۸ روستا، نصب ۳۳ ایستگاه کاهش  فشار و اجرای ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه و ۲۹۱ طرح صنعتی با اعتباری معادل ۳۸۷ میلیارد تومان از مهمترین پروژه‌های امسال در دهه فجر است.

حسینی اضافه کرد: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری در استان فارس،  گاز رسانی به ۵ شهر، گاز رسانی به ۳۰۰ روستا، گاز رسانی به ۵۰۰ طرح صنعتی با مجموع سرمایه گداری ۵۷۰ میلیارد تومان انجام شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: از ۸ هزار و ۷۵۵ صنعت  استان فارس، تعداد ۸ هزار  و ۱۴صنعت اکنون گاز مصرف می‌کنند و تا پایان امسال ۵۰۰ صنعت دیگر به شبکه گاز وصل می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: بهره برداری از ۱۲۰ طرح گاز رسانی شامل گازرسانی به ۱۱۸ روستا و دو شهر و افتتاح ۲۹۱ پروژه صنعتی  به ارزش ۳۸۷ میلیارد تومان در دهه فجر امسال انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها