قرائتی: دوره‌های تفسیر قرآن در مساجد دانشگاه‌ها برگزار شود

تهران- ایرنا- رئیس ستاد اقامه نماز کشور خواستار برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن در مساجد دانشگاه‌ها شد. 

به گزارش روز یکشنبه ستاد اقامه نماز کشور حجت الاسلام محسن قرائتی در جلسه تبیین انتظارات ستاد اقامه نماز از دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی ظرفیت های این دانشگاه با بیان مهجوریت قرآن و ضعف در برگزاری دوره های تفسیر گفت: دوره های تفسیر قرآن را در مساجد دانشگاه ها برگزار کنید. ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است. این ماه فرصت خوبی برای برپایی جلسات تفسیر در دانشگاه ها می باشد.

وی با بیان افزایش معنویت در ماه مبارک رمضان افزود: در ماه رمضان انسان بیشتر می تواند به خدا نزدیک شود و فرصت خوبی برای تدبیر و تدبر در قرآن است.

قرائتی ضمن بیان اهمیت نماز در جامعه و مهجوریت قرآن به مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد تا از ظرفیت مناسبت های پیش رو همچون ولادت حضرت زهرا (س)، ولادت حضرت ولی عصر (عج)، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت های  ملی و مذهبی برای توسعه و ترویج معارف دین و فرهنگ نماز استفاده شود.

وی نسبت به شیوه های دعوت به نماز انتقاد کرد و خواستار طراحی و اجرای دوره آموزشی روش ها و شیوه های دعوت به نماز و پاسخ به سئوالات پرتکرار ویژه ائمه جماعات روحانی دستگاه ها، روحانیون شاغل در دانشگاه و اساتید گروه معارف استان تهران شد.

حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: باید درسنامه هایی از آثار استاد قرائتی که متناسب با دانشگاه ها منتشر شده، تولید و در دسترس مخاطبان دانشگاه آزاد قرار گیرد.

وی همچنین با بیان در پیش بودن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) گفت: باید توجه ویژه ای به دانشجویان دختر داشت و محتوای مناسب خاص این روز را با حجم مختصر تولید و در اختیارشان قرار داد.

قرار شد در نشستی کارشناسی و تخصصی ضمن بررسی و شناسایی ظرفیت های موجود در دانشگاه برای ترویج معارف نماز، میزان پیشرفت برنامه های مصوب سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز با حضور معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد مورد بررسی قرار گیرد.

جلسه تبیین انتظارات ستاد اقامه نماز از دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی ظرفیت ‌های دانشگاه آزاد اسلامی جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و معارف دین با حضور حجج اسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، محمد شریفانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی و نیکزاد عیسی زاده معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از کارشناسان ستاد اقامه نماز در دفتر مرکزی این ستاد برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha