۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۵:۵۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83654727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخالفت مردم الجزایر با معامله قرن ترامپ

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۵:۵۵
کد خبر: 83654727
مخالفت مردم الجزایر با معامله قرن ترامپ

تهران- ایرنا- معترضان در الجزایر روز جمعه علیه طرح سازش‌کارانه دونالد ترامپ موسوم به «معامله قرن» تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، تظاهرات کنندگان الجزایری که هر جمعه با برگزاری راهپیمایی خواستار تغییرات واقعی در کشور هستند، جمعه این هفته در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت معامله قرن تظاهرات کردند و شعار سر دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران الجزایری که در پایتخت و شهرهای دیگر این کشور دست به اعتراض زده بودند، طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تسلط بر اراضی فلسطینی را به بهانه صلح رد کردند.

معترضان در این تظاهرات، حمایت خود را از مسأله فلسطین اعلام و تأکید کردند؛ حقوق ملت فلسطین غیر قابل چشم‌پوشی است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه گذشته همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha