۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 83654383
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات گسترده علیه معامله قرن در فلسطین اشغالی و  کشورهای مختلف

تهران - ایرنا - رسانه‌ها از تظاهرات گسترده علیه طرح ننگین «معامله قرن» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله کرانه باختری و نوار غزه و نیز برخی کشورها خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی معا گزارش داد که فلسطینی‌ها در اعتراض به طرح ننگین موسوم به «معامله قرن» در مناطق کفرقدوم، اریحا، الاغوار، بیت لحم، قدس اشغالی برای سومین روز متوالی تظاهرات کردند که به زخمی و دستگیر شدن ده‌ها تن از آنان انجامید.

درگیری‌های شدیدی میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی پس از اقامه نماز جمعه از جمله در منطقه عاطوف در الاغوار و کفر قدوم در قلقیلیه رخ داد.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین نمازگزاران را در منطقه عاطوف و الراس الاحمر در شرق طمون واقع در منطقه الاغوار مورد حمله قرار دادند که به زخمی شدن شماری از آنان انجامید.

منابع آگاه گفتند که نیروهای اشغالگر اقدام به شلیک گاز اشک آور و ده‌ها بمب صوتی به سوی شهروندان فلسطینی کردند که بر اثر آن شماری دچار آسیب شدند.

ده‌ها جوان فلسطینی نیز با حرکت به سوی حصار امنیتی در جنوب شهر کفرقدوم در شرق قلقیلیه، به سوی برج‌های دیده‌بانی موجود در این منطقه، سنگ و بمب آتش‌زا پرتاب کردند.

همچنین درگیری‌ها در ورودی جنوبی شهر اریحا رخ داد و تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

بر اساس این گزارش درگیری‌های شدید میان تظاهرکنندگان و نظامیان صهیونیست در کفرقدوم در شرق قلقیلیه و نیز ورودی شهر اریحا همچنان ادامه دارد.

شلیک گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان در رام‌الله و البیره نیز، باعث آسیب دیدن ده‌ها تن از آنان شد.

نظامیان اشغالگر همچنین تظاهرات روستای بدرس در غرب رام‌الله در مخالفت با معامله قرن را سرکوب کردند.

همچنین تظاهرات گسترده‌ای در مرکز شهر غزه پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد و تظاهرکنندگان با سردادن شعاری‌هایی معامله قرن را محکوم کردند.

رسانه‌ها همچنین از تظاهرات اعتراض آمیز بر علیه طرح ضد فلسطینی معامله قرن در برخی کشورها خبر دادند.

شبکه خبری المیادین اعلام کرد که همزمان با آغاز راهیپمایی در غزه، کشور اردن نیز شاهد تظاهرات از جمله مقابل سفارت آمریکا در محکومیت معامله قرن بود.

المیادین افزود: اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی در لبنان نیز خود را برای برگزاری تظاهرات در محکومیت این طرح آماده می‌شود. 

سرزمین‌های اشغالی از روز سه‌شنبه در پی رونمایی طرح موسوم به معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، شاهد اعتراض‌های گسترده و درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی هاست.

«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است .

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت ها، مقام های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان معامله قرن را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha