حضور برندهای پوشاک خارجی در مراکز تجاری تهران کمرنگ شد

تهران- ایرنا- معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش هفت هزار مترمربعی متراژ حضور برندهای خارجی پوشاک در مال‌های بزرگ تهران از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه خبر داد و افزود:‌ برندهای باکیفیت ایرانی جایگزین این برندها از جمله تولیدات ترکیه شده‌اند.

«سیدمرتضی میرمحمدی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا خاطرنشان‌کرد: ممنوعیت واردات پوشاک و افزایش نرخ ارز سبب شده تا انگیزه‌ای برای استفاده از پوشاک داخلی ایجاد شود و به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی نیز به بهبود کیفی تولیدات خود توجه کردند.

وی گفت: ‌این دستاورد با تامین ماشین‌آلات و فناوری روز از جمله فناوری ریسندگی مستقیم الیاف بلند و ریسندگی الیاف پنبه‌ای، همچنین ورود ماشین‌آلات مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تحقق یافته است؛ با وجود تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام شده است.

رشد تولید و صادرات پوشاک

معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت افزود: در ۹ ماهه امسال ۲۷۷ هزار تن پوشاک در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی یادآورشد: آخرین آمار صادرات پوشاک اخذ شده از گمرک مربوط به نیمه نخست امسال است که ۲۹ میلیون دلار بوده و در مقایسه با نیمه نخست پارسال رشد ۱۵ درصدی داشته است.

این مسوول بیان‌داشت: امسال صادرات پارچه از نظر وزنی نیز روندی افزایشی داشته و با رشد ۱۲ درصدی به پنج هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.

وی درخصوص تامین پوشاک شب عید نیز گفت: با توجه به کاهش قدرت اقتصادی مردم در ماه‌های گذشته و در نتیجه کاهش مصرف پوشاک از یک سو و افزایش تولید از سوی دیگر، برای تامین پوشاک در ایام پایانی سال هیچ مشکلی وجود ندارد.

میرمحمدی در ادامه با استناد به آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری قاچاق پوشاک به کشور در یک سال گذشته (از ۲.۲ میلیارد دلار به ۱.۸ میلیارد دلار) اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =