سیل مهربانی همکلاسی‌ها در حمایت از دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده آغاز شد

تهر ان- ایرنا- دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها در حمایت از دانش آموزان مناطق سیل‌ زده جنوب کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان با حضور پرشور دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها را با شعار «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» در راستای همدلی و همراهی با هم‌وطنان استان سیستان و بلوچستان و برخی از مناطق جنوب شرقی کشور برگزار کرد.

این طرح که با محوریت سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، کمک‌های دانش‌آموزان، معلمان و اولیا را در اختیار مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان قرار خواهد داد. بر این اساس شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی کشور برای مواجهه با نیازهای فوری و عمومی مناطق خسارت‌ دیده از سیل، دومین طرح «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» را با مشارکت و هم‌افزایی سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و شوراهای دانش‌آموزی آغاز کرده است.

دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها به‌صورت هماهنگ کشوری روز سه‌شنبه یکم بهمن‌ ماه  ۹۸ در تمامی مدارس کشور در حال برگزاری است.

بارندگی های سیل آسا ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، تخریب زیر ساختها، خسارات فراوان به اراضی کشاورزی، راهها، آب و برق و منازل مسکونی روستاییان جنوب این استان وارد شده است. 

 اولین دوره این همدلی، در اوایل امسال برای سه استان سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان به جریان افتاد که دانش آموزان در این طرح نیز مشارکت جدی داشتند.
قرار است کمک های دانش آموزی که در مدارس سراسر کشور جمع آوری می شود، پس از جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به استان های سیل زده ارسال شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha