امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۴۸ هزار نفر متاثر از حوادث جوی

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۴۸ هزار و ۱۴۶ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: در این سلسله عملیات امدادی ۲۶ هزار و ۲۲۷ بسته غذایی در بین متاثران از حوادث جوی توزیع شده است.

مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از روز ۱۸ دی تا اول بهمن ماه گفت: هموطنان همه استان‌ها متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت با فعالیت شبانه روزی سه هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر به ۱۴۸ هزار و ۱۴۶ نفر از هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده هموطنان در ۹۵۳ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امداد و نجات برخوردار شدند و با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر و  برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در مدت یادشده ۱۱۶ نفر از سوی نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند، ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۲۴۰ واحد مسکونی از سیلاب تخلیه شده است که متاسفانه پنج نفر از هموطنان در مه ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار جان باختند.  

سلیمی با بیان اینکه با استفاده و بکارگیری از ۱۱ فروند بالگرد شامل چهار بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی و انجام ۱۹۴ سورتی پرواز معادل ۱۴۲ ساعت پرواز، ۵۸ تن اقلام امدادی به مناطق متاثر از سیل منتقل شده است، گفت: ۲۶ هزار و ۲۲۷بسته غذایی، سه هزار و ۶۹۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۰ هزار و ۷۴۴ تخته پتو، ۱۸ هزار و ۹۹۶ کیلوگرم نایلون پوششی، هشت هزار و ۸۷ تخته موکت، سه هزار و ۹۰۷ کیلوگرم قند و شکر، ۱۱ هزار و ۱۱۷ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۳۵۰ شعله والوور، سه هزار و ۱۱ قوطی روغن، ۱۳ هزار و ۴۹۶ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم حبوبات و ۱۸۸ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است.

وی اعلام کرد: سلسله عملیات امدادرسانی به منظور ارائه خدمات متنوع امدادی به سیل زدگان اخیر در بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha