ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در کهگیلویه و بویراحمد ۷۴.۱۶ درصد است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان به ۷۴.۱۶ درصد رسیده  که نشان دهنده رشد خدمات اپراتورهاست.

جواد غلام پورروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان در حال حاضر ۵۵۱ هزار و ۷۱۹ نفر است که از این تعداد ۳۵ هزار و ۵۰ نفر مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و ۵۱۶ هزار و ۶۶۹ نفر مشترکین اینترنت پهن باند سیار هستند.

وی  با بیان اینکه  ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان ۷۴.۱۶ است اضافه کرد: از این میزان ۴.۷۱ درصد به اینترنت پهن باند ثابت و ۶۹.۴۴ درصد به اینترنت پهن باند سیار اختصاص دارد.
غلامپور یادآوری کرد:در کشور نسبت ضریب نفوذ اینترنت‌ثابت به سیار پایین است اما در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ضعف زیرساخت‌ها این اختلاف بیشتر است.
وی افزود: در دو سال اخیر در کشور برای بالا بردن دسترسی مردم به اینترنت ثابت، شرکت‌های خصوصی نیز وارد شده‌اند اما به دلیل اینکه بسیاری از این اپراتورها سرمایه گذاری در استان را مقرون به صرفه نمی دانند پس از ۶  پیگیری هنوز  هیچ اپراتور خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری نشده است.

مدیر کل فاوا استان یادآوری کرد: سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سبد خانوار های کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالاست  با این حال درآمد شرکت‌ها از این سبد ناچیز است . 

غلامپور گفت:کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت در کشور در رتبه ۲۳ قرار دارد.

وی در ادامه به میزان رضایتمندی مشترکان اینترنت پهن باند ثابت هم استانی از نحوه ارائه خدمت توسط دارندگان این پروانه اشاره و تصریح کرد: شرکت انتقال داده آسیاتک با امتیاز ۱۵.۹۳ دارای بیشترین میزان رضایتمندی و شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات با داشتن ۱۱.۱۶ دارای کمترین میزان رضایتمندی مشتریان هم استانی از نحوه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha