بانوان شمیرانات کارشناس حوزه‌های اقتصادی می‌شوند

تهران- ایرنا- فرماندار شمیرانات اعلام کرد: در پی اجرای طرح "شهروند مؤثر" کارگاه های آموزشی اقتصادی با هدف توانمندسازی بانوان شهرستان در این حوزه و ورود آنها به عرصه های کارآفرینی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح "شهروند مؤثر" فرمانداری شمیرانات از مهر ماه سال جاری با هدف توانمندسازی شهروندان در حوزه های متعدد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آغاز شد؛ البته تمرکز و محوریت این طرح بانوان هستند.

تاکنون کارگاه های آموزشی بورس، حقوق شهروندی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، نظام خرید کالا و خدمات و پیشگیری از تخلفات صنفی در مراحل مختلف با محوریت آموزش بانوان برگزار شده است.

سیاوش شهریور، فرماندار شهرستان شمیرانات روز یکشنبه در اولین دورهٔ کارگاه آموزشی نظام خرید کالا و خدمات و پیشگیری از تخلفات صنفی ضمن تسلیت حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراین گفت: ما ملت ایران روزهای سختی را می گذرانیم اما باید تلاش کنیم به خانواده های داغدار این حادثه بویژه والدین نخبگان کشورمان روحیه دهیم.

وی خطاب به حضار تأکید کرد: حقیقت مسأله ای حیاتی است که باید سرلوحه زندگی هر یک از ما قرار بگیرد. یاد بگیرید به خودتان و فرزندانتان حقیقت را بگوئید تا آنها هم یاد بگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اظهارات سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در خصوص سقوط هواپیما گفت: سخنان وی صادقانه و با اندیشه خالص است اما به دلیل تأخیر در اعلام گزارش ها همهٔ مردم نتوانستند بپذیرند و این صمیمیت را ببینند در حالی که انسان ها جایزالخطا هستند و در هر تصمیمی امکان اشتباه وجود دارد.

فرماندار شمیرانات اذعان داشت: در واویلای آفرین ها و نفرین های امروز برای اینکه دشمنان انقلاب و ایران نتوانند سواستفاده کنند باید یکدیگر را دوست داشته باشیم و ببخشیم. باید سعی کنیم عنصر گذشت و غمخواری را در وجود خود تقویت کنیم تا این روزهای تلخ و مسموم به یاری خداوند گذر کند.

شهریور با اشاره به موضوع جلسه نیز بیان داشت: نگاه مردان به مرور زمان در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به حضور بانوان در حال تحول است و این تغییر نگرش می تواند راهگشای بهتری برای حضور مؤثرتر بانوان در جامعه باشد.

وی اظهار داشت: جامعه در شرایط اقتصادی سختی به سر می برد لذا نیاز داریم تا بانوان لایق ایران نیز وارد عرصه های فعالیت اقتصادی شده و در این مسیر کارشناس شوند تا در این زمینه نیز کمک خانوادهٔ خود باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: هدف ما از برگزاری این دوره های آموزشی در شهرستان توانمندسازی هر چه بیشتر بانوان و فعالیت مؤثر آنها به عنوان یک شهروند کنش گر است.

ناهید موسوی، مسئول امور بانوان فرمانداری شمیرانات نیز اهداف این جلسات را ارتقاء آگاهی بانوان از فضای کسب و کار به عنوان مصرف کننده، تولید کننده و توزیع کننده کالا و خدمات در راستای صیانت از حقوق شهروندی و حمایت از تولید ملی که منجر به احیاء سلامت اقتصاد و جامعه می شود، دانست.

شهرستان شمیرانات مشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha