۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 83630301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشنویه سردترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی اشنویه گفت: این شهرستان با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته بود.

صالح راوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ریزش هوای سرد به آذربایجان غربی دمای هوا از روز گذشته در بیشتر مناطق استان کاهش محسوسی پیدا کرد و در شبانه روز گذشته اشنویه سردترین شهر استان بود و رکورد سرمای آذربایجان‌غربی در سال زراعی جاری را شکست.

وی اضافه کرد: در همین مدت دمای هوا در پیرانشهر و چالدران نیز به منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسید و حداقل دمای هوای مهاباد و ارومیه نیز به ترتیب به منفی ۱۰ و منفی هشت درجه سانتی‌گراد کاهش یافت. 

وی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از اواخر امروز به آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف، وزش باد و کاهش دید افقی بوده و در مناطق مرتفع و کوهستانی احتمال کولاک و بوران وجود دارد.

وی پیش‌بینی کرد که با شروع فعالیت این سامانه که تا اواخر روز سه‌شنبه تداوم دارد، تا حدودی از شدت سرمای هوا کاسته شود.

راوندی افزود: در شبانه روز گذشته پلدشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود و دمای هوای ارومیه بین منفی هشت و چهار درجه سانتی‌گراد و مهاباد بین منفی ۱۰ و یک درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص میزان بارش برف حاصل از فعالیت سامانه بارشی اخیر که از چهارشنبه هفته قبل وارد استان شده بود، افزود: با فعالیت این سامانه بیشترین بارش برف در پیرانشهر و سردشت به ترتیب ۳۵ و ۳۴ سانتی‌متر گزارش شده و بیشترین مقدار بارش در ایستگاه «کله‌گاوی» در گردنه زمزیران مهاباد ۵۰ سانتی‌متر ثبت شده است.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha