دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبر: 85452913
دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان که در هفته جاری ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته بود، از اواخر هفته جاری به تدریج ۲ تا پنج درجه گرم‌تر می‌شود.

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۹ و ۲۳ درجه سانتی گراد داشت و شهرستان پلدشت به عنوان گرم ترین شهر دمای مثبت ۲۹ درجه را داشت، خنک ترین شهر استان هم تکاب با دمای مثبت چهار درجه سانتی گراد بود.

کریمی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها نیز برای ۲ روز اتی پیش بینی و در هشدار صادره توصیه های لازم ارائه شده است، افزود: از شهروندان درخواست می شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان است، گفت: آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفرهای غیر ضروری و تردد های شهری و جاده ای نیز لازم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نیز به توصیه های کارشناسان این بخش توجه کنند، افزود: انتقال نهاده های کشاورزی به مکانهای مسقف نیز از جمله توصیه های داده شده برای این روزهاست.

به گزارش ایرنا متوسط بارش آذربایجان غربی طی سال زراعی جاری حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال زراعی گذشته ۳۳ میلی متر شامل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

بارش ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha