۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83621471
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رایزنی های کره جنوبی برای حراست از اتباع این کشور در خاورمیانه

پکن- ایرنا- وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد تیمی تشکیل داده است که در حال رایزنی درباره راه های حفاظت از اتباع این کشور در خاورمیانه هستند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه گزارش داد با نظرداشت افزایش تنش ها در خاورمیانه بعد از شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران از سوی آمریکا،  تیم بررسی راه های حفاظت از شهروندان و بازرگانان کره ای در خاورمیانه ایجاد شده است.

گزارش حاکی است ریاست این تیم را «چو سه یونگ» معاون اول وزیر خارجه این کشور برعهده دارد و در اولین نشست این تیم اعضا و مسئولان ذی ربط درباره حفاظت از اتباع کره جنوبی و تحولات منطقه خاورمیانه پس از این واقعه رایزنی کرده اند.

یونهاپ افزود وزارت خارجه با همه نمایندگی های این کشور در سراسر منطقه در ارتباط نزدیک است و اطلاعات مورد نیاز را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهد تا در سریعترین زمان ممکن در صورت نیاز وارد عمل شود.

قرار است در هفته جاری وزارت خارجه کره جنوبی با وزارتخانه های دیگری چون صنعت و دفاع و امور اقیانوسی نشستی برای بررسی و ارزیابی کلی شرایط منطقه برگزار کند.

گزارش اضافه می کند اگرچه پس از این اقدام آمریکا تنش ها بشدت در منطقه افزایش یافته است و لحن تندی میان آمریکا و ایران وجود دارد اما بعید به نظر می رسد که درگیری در منطقه رخ دهد.

یونهاپ نوشت با این وصف افزایش تنش ها میان این دو کشور باعث بروز نگرانی هایی درخصوص امنیت اتباع کره ای در خاورمیانه شده است.

گزارش می گوید شمار اتباع کره جنوبی در عراق یک هزار و ۶۰۰ نفر،  در ایران ۲۹۰ نفر، در لبنان ۱۵۰ نفر و در اسراییل ۷۰۰ نفر گزارش شده است که همه آنها در امنیت کامل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha