۱۷ دی ۱۳۹۸، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83623639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سئول برای مقابله با بحران های احتمالی در خاورمیانه آماده می شود

پکن- ایرنا- وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد این کشور خود را برای مقابله با تنش ها و تبعات احتمالی ناشی از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا در عراق آماده می کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، «هونگ نام کی» وزیر دارایی این کشور روز سه شنبه در نشستی غیرعلنی با مسئولان امور اقتصادی این کشور، تحولات مربوط به منطقه را مورد بررسی قرار داد.

گزارش حاکی است وزارت دارایی و نهادهای دیگر در حال بررسی این موضوع هستند که ترور سردار قاسمی چه تاثیراتی می تواند بر اقتصاد و شرایط تجاری کره جنوبی داشته باشد و این کشور چگونه خود را برای مقابله با تحولات آتی آماده می کند.

یونهاپ گزارش کرده است در این نشست همچنین مطرح شد اگر اختلالی در تامین نفت برای کره جنوبی بوجود بیاید این کشور مجبور است از ذخایر راهبردی خود استفاده کند.

آمارها نشان می دهد میزان ذخیره راهبردی نفت کره جنوبی نزدیک به ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه است و این کشور ممکن است در شرایط بحرانی خاورمیانه و اختلال در تامین انرژی، مجبور به استفاده از این ذخایر شود.

خبرگزاری کره جنوبی گزارش کرده که بالا گرفتن تنش ها در خاورمیانه به ویژه بین آمریکا و ایران باعث بروز نگرانی های فراوانی در این کشور و در میان سرمایه گذاران، سهامداران و چرخه های تجاری و اقتصادی شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha