۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 83619651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان در سوگ سردار دلها

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83619651
همدان در سوگ سردار دلها

همدان- ایرنا- مردم دارالمومنین همدان در سوگ شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی یکپارچه سیاهپوش شدند.

مردم انقلابی و ولایتمدار همدان از روز گذشته و پس از اطلاع از شهادت سردار قاسم سلیمانی عزادار شدند و خشم و خروش خود از جنایت آمریکاییان را در حضور گسترده و یکپارچه خود در میعادگاه های نماز جمعه به تصویر کشیدند و با قدم های استوار و مصمم نشان دادند که برای دفاع از این مرز و بوم تا پای جان در کنار رهبر معظم انقلاب هستند و خواهند بود.

مردم همدان پس از شرکت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همزمان با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی انزجار و خشم خود را از دولت آمریکا اعلام کردند.

شعارهای "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل" و "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز" در فضای حزن انگیز همدان طنین انداز شد. 

مردم عزادار همدان با نصب تصاویر این شهید بزرگوار بر سر درب منازل، مغازه ها و خودروهایی خود یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

برپایی ایستگاه های صلواتی و حجله شهادت در بیشتر نقاط همدان و عزاداری و سوگواری در مساجد و حسینیه ها از دیگر برنامه های مردم دارالمومنین همدان در غم از دست دادن سردار رشید اسلام شهید سردار سلیمانی است.

ختم صلوات و قرآن کریم برای سردار سلیمانی، برگزاری آیین های سوگواری توسط ستادهای مردمی در بیشتر نقاط استان از دیگر برنامه های مردام داغدار همدان است.

عصر جمعه اصحاب رسانه استان همدان به همراه اعضای خانه مطبوعات استان بر مزار شهید حاج حسین همدانی حاضر شدند و ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، با این دو شهید بزرگوار تجدید بیعت کردند.

 اعضای شورای‌ اسلامی شهر همدان نیز در نشست روز جمعه خود طرح نامگذاری یکی از میدان‎‌ها، خیابان‌ها و یا مکان‌‎های مناسب سطح این شهر به‌‎نام سردار شهید قاسم سلیمانی را مصوب کردند.

همچنین با توجه به ‎شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی، مکان‌های ورزشی این استان به‌مدت سه‌ روز تعطیل اعلام و برنامه های ورزشی این استان در روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه جاری لغو و به زمان دیگری موکول شد.

مسوولان استان همدان به دلیل شهادت سردار قاسم سلیمانی همه نشست ها، آیین تجلیل از پرستاران و جشنواره «گذر خانواده بانشاط» را لغو  و سینماهای همدان را به مدت سه روز تعطیل کردند.

آیین گرامیداشت سومین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکشنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می شود.

همچنین آیین یادبود سردار شهید سرافراز سردار سلیمانی امروز شنبه از ساعت ۱۱ در محل نماز خانه اداره کل استاندارد استان همدان در حال برگزاری است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha