۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۰۵
کد خبر: 83619126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان تحرکات نظامیان خود در عراق را محدود کرد

تهران- ایرنا- در پی بحرانی شدن اوضاع در عراق به دنبال ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا، ارتش آلمان فعالیت ها و تحرکات زمینی و هوایی نظامیان خود در این کشور را محدود کرد.

به گزارش شبکه دویچه وله، نظامیان آلمانی مستقر در عراق بعد از حمله آمریکا به کاروان قاسم سلیمانی و نیروهای حشدالشعبی، تدابیر حفاظتی و امنیتی را تشدید کرده‌اند. یک سخنگوی فرماندهی ارتش آلمان از دستور محدودیت در نقل و انتقالات زمینی و هوایی در مقر ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در شمال بغداد خبر داد.
آلمان در ماموریت بین‌المللی ضد داعش در مجموع ۴۱۵ نیرو دارد که از این تعداد، ۲۷ نفر در پایگاه نظامی تجی در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد به آموزش نیروهای عراقی در زمینه ‌تدارکات و امور دفاعی مشغولند و۹۰ افسر دیگر نیز در اقلیم کردستان به آموزش پیشمرگه‌های کرد اشتغال دارند.

امروز (جمعه) همچنین دولت آلمان در واکنش به ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا خواستار خویشتنداری جمهوری اسلامی و ایالات متحده در این خصوص شد.

«اولریکه دمر» سخنگوی صدراعظم آلمان این حمله را نقطه خطرناک تنش ها بین ایران و آمریکا دانست و گفت: در حال حاضر احتیاط و خویشتن داری طرفین برای جلوگیری از تنش های بیشتر بسیار مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha