۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83618842
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شخصیت لبنانی: اگر سلیمانی نبود البغدادی بر خاورمیانه حکمرانی می‌کرد

بیروت – ایرنا – شماری از شخصیت های سیاسی، حزبی و رسانه ای لبنان امروز (جمعه) در واکنش به اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و مهدی المهندس جانشین الحشد الشعبی ، با تقدیر از فعالیت های این دو مبارز ، تاکید کردند: اگر سردار قاسم سلیمانی فرمانده ی نیروی قدس سپاه پاسداران نبود اکنون «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش بر خاورمیانه حکمرانی می کرد.

«امیل امیل لحود» فرزند «امیل لحود» رییس جمهوری پیشین لبنان گفت: سردار سلیمانی، فرماندهان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی)، ارتش سوریه و مقاومت در لبنان اجازه ندادند ابوبکر البغدادی و هم پیمانانش به اهدافشان در منطقه و تسلط بر آن دست یابند.

وی در صفحه ی توییتر خود نوشت: محور مقاومت در منطقه جلو تروریسم و افراط گرایی داعش را گرفت.

«سلیمان فرنجیه» رییس حزب مسیحی «المرده» ی لبنان نوشت: سردار سلیمانی بزرگمردی بود که از حق و حقیقت دفاع کرد.

«جمیل السید» نماینده پارلمان لبنان گفت: عراق بعد از ترور قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده ی الحشد الشعبی، مدتی سردرگم خواهد بود اما ملت این کشور نیروهای آمریکایی را مقابل یک جنگ فرسایشی بلندمدت قرار خواهند داد یا آن ها را از عراق اخراج خواهند کرد.

«وئام وهاب» رییس حزب «توحید عربی» لبنان هم در صفحه ی توییتر نوشت: عملیات ترور سلیمانی و المهندس در بغداد ضربه ی ناگهانی و سهمگینی به محور مقاومت وارد کرد اما «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بهای سنگینی را بخاطر صدور فرمان این عملیات خواهد پرداخت.

حزب توحید عربی نیز با صدور بیانیه در بیروت ترور سردار قاسم سلیمانی را محکوم و اعلام کرد: این ترور اهداف و اقدام های جنایت کارانه دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ را آشکار می کند.

این حزب تاکید کرد: عملیات اخیر آمریکا نقض واضح و آشکار حاکمیت عراق است و ممکن است باعث جنگ ویرانگری در منطقه شود.

تارنمای خبری لبنان ۲۴ هم  گزارش کرد: با توجه به نقش مقاومت عراق در مبارزه با داعش و ارتباطش با مقاومت سوریه و لبنان، واکنش به عملیات ترور سردار سلیمانی  به ایران محدود نمی شود و ممکن است سوریه، عراق و لبنان را در بگیرد.

بر پایه ی این گزارش، پس از این ترور و نیز حمله ی یکشنبه شب آمریکا به پایگاه گردان های حزب الله وابسته به «الحشد الشعبی» عراق در مرز این کشور با سوریه، منطقه ی خاورمیانه وارد مرحله ی جدید و خطرناکی شده است.

جنبش مجاهدان فلسطین نیز در بیانیه ای خواستار هماهنگی و همگرایی بیشتر مسلمانان ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایط جدید خاورمیانه  شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha