۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 83616494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تخصیص حدود ۲۰۳ میلیارد تومان برای سه حوزه اشتغالزایی در مراغه

مراغه - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار مراغه گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸، در سه حوزه مشاغل خانگی، روستایی و اشتغال فراگیر، ۲۰۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرستان تخصیص داده شده است.

نقی مسکینی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال مراغه اظهار داشت: تاکنون از این میزان اعتبار ۴۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات کارگروه از سوی بانک ها و دستگاه های متولی خاطرنشان کرد: دولت طرح‌های اشتغالزایی زیادی را برای ایجاد اشتغال در کشور اجرا کرده که با اجرا و اتمام این طرح ها نرخ بیکاری کاهش پیدا می کند.
مسکینی افزود: کارگروه اشتغال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سهم بسزایی در مهار نرخ بیکاری و از سوی دیگر رونق تولید در بنگاه‌های تولیدی ایفا می کند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه اشتغالزایی در روستاها می تواند در حل مشکل مهاجرت به شهرها و کاهش حاشیه نشیی موثر واقع شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز در این نشست افزود: در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۷ - ۹۸، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ۳۲۶ طرح معرفی و از این میزان اعتبار نزدیک ۸۸ درصد(یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان) مصوب و پرداخت شده است.
ناصر مظهریان افزود: الگوی مشاغل خانگی در سال ۹۸ پرداخت تسهیلات به متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی است که قادر به بکارگیری نیروی بیکار تحت پوشش هستند.
وی به تسهیلات روستایی در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در شهرستان تخصیص یافته است که از این مقدار ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
مظهریان اضافه کرد: همچنین در حوزه اشتغال فراگیر ۱۸۷ طرح با ۱۸۱ میلیارد تومان در شهرستان معرفی و تخصیص پیدا کرده که از این مقدار ۱۵۸ طرح به مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان مصوب و تاکنون از مبلغ مصوب شده، ۲۸ میلیارد تومان پرداخت و مابقی تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: برابر ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۸ همه طرح های پرداخت شده از محل اعتبارات روستایی و فراگیر برابر شیوه نامه مواجه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان بایستی بازرسی و گزارشات مربوطه به مراکز نظارتی ارائه شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه افزود: در این ارتباط ۴۶ طرح از محل اشتغال روستایی و فراگیر، ۱۳ طرح پشتیبان مشاغل خانگی بازرسی و گزارشات مربوطه به مراجع ارائه شده است.
مظهریان به طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سهم شهرستان ۱۲۰ نفر بود که ۳۴ نفر از آن ها در واحدها جذب و امسال سهمیه شهرستان ۱۲۲ نفر است که تاکنون ۵۲ نفر ثبت نام و به واحدها معرفی شده اند.
وی گفت: با توجه به ایجاد غرفه های مشاغل خانگی در شهرستان و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های متولی و شهرداری، مقرر شد افراد دارای محصول تولیدی به غرفه های ایجاد شده از سوی شهرداری معرفی و در محل های ذکر شده نسبت به تجهیز و ایجاد غرفه اقدام کنند.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون سه نمایشگاه مشاغل خانگی در شهرستان ایجاد و به متقاضیان تحویل داده شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha