حزب مورالس در انتخابات آتی بولیوی رقابت می‌کند

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری مستعفی بولیوی اعلام کرد که حزب وی قرار است اواخر دی نامزد مورد نظرش را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور اعلام کند که این امر حکایت از حضور قطعی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دارد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری اسپوتنیک از بوئنوس آیرس، "اوو مورالس" اواخر روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که جنبش سوسیالیست وی قرار است طی نشستی در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰( ۲۹ دی) نامزد موردنظرش را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور معرفی کند.

وی پس از مشورت با اعضای حزبش تصریح کرد: نامزد سمت معاون رئیس جمهوری از حزب ما نیز معرفی می شود.

مورالس که هم اکنون در آرژانتین به سر می برد، در ادامه ابراز امیدواری کرد نامزد حزبش در انتخابات آتی ریاست جمهوری بولیوی پیروز شود.

پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بولیوی و با وجود تأیید "دادگاه عالی انتخابات"، مخالفان مورالس اعلام کردند که این نتایج را نمی‌پذیرند. به دنبال تشدید بحران سیاسی در بولیوی، سازمان کشورهای آمریکایی از دولت لاپاز خواست، نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در ۲۸ مهرماه (۲۰ اکتبر) را لغو و انتخابات دوباره برگزار کند.  
سرانجام یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه (۱۰ نوامبر) با دخالت ارتش بولیوی، مورالس مجبور به استعفا شد و در نطق تلویزیونی گفت: استعفایم را تقدیم می‌کنم تا برادران و خواهران کارمند دولت هدف حملات و تهدیدات قرار نگیرند.  
سناتور جنینه آنیِس، پس از کناره‌گیری مورالس از مقام خود و پناهنده شدن به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد. دولت موقت بولیوی با هدایت آنیس، از زمان رسیدن به قدرت،  سیاست‌های راست‌گرایانه در پیش گرفته و به دنبال روابط قوی با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha