۶ دی ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83609026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سندهای تک‌برگ مالکیت طی ۴۸ ساعت در آذربایجان‌غربی صادر می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: صدور اسناد تک‌برگ ظرف مدت ۴۸ ساعت در سطح استان انجام می‌شود زیرا این اسناد به تهیه نقشه و جانمایی نیاز ندارد.

امیر جوان‌کیا روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه تعویض اسناد رایگان بوده زیرا از بابت تهیه نقشه عملیاتی صورت نمی‌گیرد و تمام اطلاعات این اسناد در آرشیو الکترونیکی موجود است.

وی ادامه داد: همچنین صاحبان اسناد دفترچه‌ای می‌توانند برای تک برگ کردن این اسناد اقدام کنند و طی هفت روز آنها را تحویل بگیرند.

 وی اظهار داشت: هزینه تعویض اسناد دفترچه‌ای و صدور سند تک برگی ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و در سریع‌ترین زمان ممکن اسناد آماده می‌شود و به دست صاحبان املاک می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه صدور سند تک‌برگ از شهریور سال ۱۳۸۹ در استان آغاز شد، ادامه داد: طرح تعویض اسناد دفترچه‌ای و صدور سند تک برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه یکی از ملزومات قانونی است و برای تثبیت مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگی تبدیل می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی با اشاره به مهمترین مزیت‌های این طرح، بیان کرد: این اسناد دارای ایمنی بالایی نسبت به اسناد قبلی بوده و موارد امنیتی به کار رفته در این اسناد باعث می‌شود تا جعل این اسناد بسیار مشکل شود که این امر بروز تخلفات بخش اسناد را کاهش می‌دهد.

جوان‌کیا اضافه کرد: پالایش اسناد مالکیت، رفع مشکلات در اسناد، بهره‌مندی از نقشه‌های یوتی‌ام (UTM) و سهولت در تعیین وضعیت مکانی املاک از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: شهروندان و صاحبان اسناد دفترچه‌ای قبل از اینکه این طرح اجباری شود در اسرع وقت نسبت به تعویض دفترچه‌های خود اقدام کنند تا برای تمامی املاک و زمین‌های استان سند تک برگ کاداستر صادر شود.

به عقیده کارشناسان به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سوء‌استفاده و دستکاری در اسناد گرفته می‌شود و جعل و دخل و تصرف در اسناد نیز به حداقل می‌رسد.

۲۲۳ دفتر اسناد رسمی و ۱۶۶ دفتر ازدواج و ۷۱ دفتر طلاق در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha