۴ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 83608627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ دینی منافاتی با هنر ندارد

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۵۵
کد خبر: 83608627
فرهنگ دینی منافاتی با هنر ندارد

آبادان - ایرنا - مدیرکل حوزه هنری خوزستان گفت: فرهنگ دینی منافاتی با هنر ندارد، بلکه دین اسلام برای هنر و هنرمند ارزش قایل است.

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین طباطبایی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تئاتر جوان نور خوزستان در آبادان بیان کرد: نمی شود از نگاه عمیق و فلسفی که هنر نمایش به جامعه هدیه می کند چشم‌پوشی کرد.

وی با اشاره به این موضوع که همه موظف به رعایت شئونات اسلامی در اجتماع هستیم افزود:همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی با هنرمندانی که با مبانی اسلامی و انقلابی حرکت می‌کنند بنا گذاشته شده است.

حجت الاسلام طباطبایی گفت:هنرِ هنرمند باید شخصت و رشد و تعالی در جامعه را به همراه داشته باشد و هنرمندان باید الگوی ایثار و فرهنگ‌ متعالی در جامعه باشند.

وی افزود: هنرمندان باارزشی در بخش مختلف هنری فعالیت می‌کنند که به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و دینی احترام قایل هستند.

 مدیرکل حوزه هنری خوزستان با اشاره به این موضوع که دنبال هنر فاخر و انقلابی هستیم ادامه داد: برخی همواره تلاش کرده تا هنر را از روحانیت جدا کنند در حالی که می‌شود در این عرصه کار کرد.

وی در ادامه با تسلیت درگذشت عبدالرضا حیاتی، نویسنده، مداح و هنرمند پیشکسوت خوزستانی گفت:متاسفانه آیین خاکسپاری این هنرمند فقید بدون حضور بسیاری از چهره‌های سیاسی برگزار شد و اگر این هنرمند در استانی دیگری بود شاید بیشتر مورد توجه قرار می گرفت.

به گزارش ایرنا ۲۴ اثر برای حضور در جشنواره تئاتر نور خوزستان از آبادان، خرمشهر، بندرامام خمینی(ره)، دزفول،امیدیه، شادگان و باغملک اعلام آمادگی کرده اند.

بازبینی این آثار از ۲۰ دی امسال آغاز خواهد شد.

در آیین رونمایی پوستر چهارمین جشنواره تئاتر جوان خوزستان جمعی از هنرمندان خوزستان  حضور داشتند.پوستر چهارمین جشنواره تئاتر جوان نور خوزستان توسط حسین دلیر طراحی شده است.

چهارمین جشنواره تئاتر جوان نور خوزستان بهمن امسال به مدت یک هفته به همت حوزه هنری آبادان برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha