۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83604929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قطار اعتصاب در فرانسه توقف ندارد

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83604929
قطار اعتصاب در فرانسه توقف ندارد

تهران - ایرنا - اعتصاب‌ گسترده در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی امروز(دوشنبه) وارد نوزدهمین روز متوالی خود شده و اعتصاب کنندگان اعلام کرده‌اند که قصد کوتاه آمدن ندارند و روند کنونی را تا تعطیلات کریسمس و حتی تا سال آینده ادامه خواهند داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه، معترضان قصد ندارند حتی در طول جشن‌های آغاز سال نو، اعتصاب را متوقف کنند. دولت فرانسه هم که سفت و سخت بر اجرایی کردن برنامه اصلاحات خود پافشاری می کند و حاضر نیست در  برابر اعتصاب ها عقب نشینی کند، قرار است امروز برنامه های پیش‌بینی شده خود را برای ماه ژانویه از جمله برنامه های مربوط به تعطیلات سال نو اعلام کند و به نظر می‌رسد روزهای سخت تری را پیش رو داشته باشد.

اعتصاب‌ها علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در فرانسه بویژه پاریس و حومه آن که از حدود سه هفته گذشته آغاز شده، همچنان شعله‌ور است؛ نه دولت و نه معترضان، هیچ یک قصد عقب نشینی از خواسته‌های خود را ندارند.

مکرون از معترضان خواسته تا اعتصاب را در تعطیلات کریسمس متوقف کنند؛ به ویژه اعتصاب در بخش حمل و نقل شهری و راه آهن که مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

او در عین حال ، اعتصاب را حق قانونی مردم طبق قانون اساسی این کشور دانسته، اما این را هم گفته که خوب است اعتصاب کنندگان برای احترام به زندگی مردم و رعایت حال شهروندان، دست کم در این روزهای پایانی سال و جشن‌های سال نو دست از اعتصاب بکشند.

اصلاح نظام بازنشستگی، از وعده‌های انتخاباتی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور بوده و بر تحقق آن اصرار دارد. ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه هفته گذشته(۲۰ آذر)، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی و از اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه خبر داد.
براساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد.
با این حال، معترضان به این طرح،‌ از خواسته خود عقب‌نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌های آینده را دوچندان می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha