۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 1154
کد خبر: 83601167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در میبد تجلیل شد

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۱
کد خبر: 83601167
جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در میبد تجلیل شد

یزد- ایرنا- آیین نکوداشت « حسین خسرو خاور » جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی عصر پنجشنبه با حضور تعدادی از مسوولان استان یزد و شهرستان میبد در سالن آمفی تئاتر فرمانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این آیین گفت: برگزاری چنین مراسم‌ها و یادمان‌هایی برای یادآوری است، کجا بودیم ، کجا هستیم و کجا می خواهیم برویم .

محمدعلی طالبی ادامه داد : متاسفانه در ۳۱ سال گذشته خیلی از نمادها و نمودهای جنگ را دیدیم و بی تفاوت از کنار آن گذشتیم و بعضی از ارزش‌های متعالی جنگ و انقلاب را به دست فراموشی سپردیم و از آن جامعه آرمانی که انقلاب دنبال می‌کرد و رزمندگان برای آن دفاع کردند و خون دادند تا اندازه ای دور شده و فاصله گرفتیم.

وی یادآورشد: ما نیازمند نمادهایی هستیم که تاریخ دفاع مقدس را در جلوی چشمان ما ارائه کردند ، هشت سال دفاع مقدس و هزاران شهید و جانباز و آزاده  را می توانیم در چهره خسرو خاور ببینیم.

استاندار یزد اظهارداشت : وظیفه اصلی ما این است، چهره ها و شخصیت‌هایی را که معرف فرهنگ دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی هستند  به جامعه امروز که به خاطر بودن در معرض تبلیغات دشمن به شدت آسیب پذیر است ، معرفی کنیم.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: برای تبدیل یک اندیشه و تفکر به فرهنگ و تبدیل فرهنگ به تمدن حدود چند ۱۰۰ سال، زمان نیاز دارد.

سرهنگ رضا پورشمسی افزود: این موضوع استثنا هم دارد ، دین مبین اسلام به خاطر وجود واسطه های « فیض » در مدت زمان کوتاهی توانست به عنوان یک تمدن جهان را متحول کند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) با انطباقی  که حرکت انقلاب اسلامی با فطرت الهی انسان داشت، توانست تحولی جهانی ایجاد کند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه اظهارداشت : امروز انقلاب اسلامی  یک اندیشه ناب الهی است که در بیشتر کشورهای دنیا جاری و ساری است.

پورشمسی امثال « خسرو خاور» و شهیدان و جانبازان دیگر را واسطه های فیض شمرد که توانستند در مدت زمان کوتاهی فرهنگ مردم دنیا و تمدن بشری را دستخوش تحولات اساسی کنند و نگاه جدیدی را به اندیشه‌های  اسلامی در دنیا شکل دهند.

فرزندان این جانباز جنگ تحمیلی در پایان مراسم با بوسیدن دست و صورت پدر خود از او قدردانی کردند.

خسرو خاور جانباز هفتاد درصد هشت سال دفاع مقدس روستای « هفتهَر» و ساکن میبد است که در ۳۵ سالگی و پس از اعزام به جبهه در عملیات خیبر به افتخار جانبازی نایل آمد.

موج انفجار اجزای صورت این جانباز جنگ تحمیلی را که امام جمعه میبد از او و دیگر جانبازان به عنوان پرچم‌های برافراشته انقلاب اسلامی یاد کردند، آسیب دید  ، همچنین دست راست وی نیز به دلیل اصابت ترکش آسیب دیده‌ است.

وی در زمان اعزامش به جبهه ۶ فرزند داشت ، بزرگترین فرزندش ۱۱ ساله بود و در حال حاضر  ۹ فرزند و ۱۹ نوه دارد .

خسروخاور در گفت و گو با ایرنا از صبر و تحمل همسرش می‌گوید که او را از زیرآینه قرآن رد کرد و با تحمل عجیبی در زمان نبودش هم خانه داری کرد و هم مرد خانه بود.

با وجود صورت آسیب دیده ، زندگی برایش سخت شده و افسردگی خاطر فرزندانش را سبب گردید می‌گوید: با چند جانباز عهد کردیم اگر زمانی لازم شد به جبهه برویم بر روی مین رفته و به عنوان خط شکن راه را برای رزمندگان باز کنیم.

تنها آرزوی وی دیدار با مقام معظم رهبری است.

میبد ۵۰۰ شهید و صدها جانباز در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.

جنگ تحمیلی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ خورشیدی با حمله هوایی، زمینی و دریایی عراق به ایران آغاز شد و مرداد ماه ۱۳۶۷ با قبول آتش بس خاتمه یافت.  

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha