۶ میلیون نفر از خدمات علوم پزشکی شهید بهشتی استفاده می‌کنند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۴۱ درصد از ساکنان استان تهران از خدمات این دانشگاه استفاده می کنند و پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز در گستره جغرافیایی تحت پوشش مراکز درمانی آن قرار دارند.

علیرضا زالی امروز - سه شنبه - در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هفت درصد از جمعیت کشور از خدمات سلامت این دانشگاه استفاده می کنند، اظهار داشت: بالاترین جمعیت دریافت کننده خدمات سلامت در کشور مربوط به این دانشگاه است.

وی ادامه داد: حدود ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال تحصیل هستند و در سال جدید تحصیلی حدود هزار و ۱۷۲ دانشجوی جدید جذب این دانشگاه شده اند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متوسط سن اعضای هیات علمی دانشگاه ۴۳,۲ سال عنوان کرد و گفت: این مساله نوید بخش آن است که مجموعه جوانی در این دانشگاه در حال فعالیت هستند.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زالی با یادآوری رشد و توسعه پروژه های فیزیکی این دانشگاه به ارائه اطلاعاتی درباره مدیریت بهره وری این دانشگاه پرداخت و اظهارداشت: پروژه های عمرانی زیادی تا آخر سال به بهره برداری می رسد، همچنین در بحث مدیرت بهره وری  توانسته ایم ۲۵ درصد از هزینه اضافی دارو در مجموعه را کاهش دهیم. 

وی همچنین راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی(HIM) را در این دانشگاه، گامی مهم و سرنوشت ساز برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان ها و همچنین افزایش بهره وری توصیف کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این سامانه با در اختیار قرار دادن اطلاعات آنلاین از وضعیت موجود بیمارستان ها، ابزار قدرتمندی را در اختیار تیم های هدایتی و تصمیم گیر در دانشگاه قرار داده است تا بهینه ترین تصمیم ها در کوتاه ترین زمان ممکن اتخاذ  شود.

زالی افزود : در سال ۹۶ اشغال تخت دانشگاه ۷۲ درصد و در سال ۹۸ این شاخص به ۸۱ درصد رسیده و پیش بینی می شود در سال ۹۹ به ۸۹ درصد برسد.

 وی ادامه داد: دانشگاه ۷۲ مرکز تحقیقاتی دارد که برخی از آنها ترازهای بین المللی دارند و هم اکنون  ۱۸ درصد تولیدات علمی در حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تولید می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میزان قطعی کسری در این دانشگاه را ۹۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم سهم کارانه معوقه کارکنان دانشگاه را پرداخت کنیم نیازمند ۲۳۰ میلیارد تومان هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha