۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83596000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای ۶۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرری

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83596000
اهدای ۶۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرری

شهرری - ایرنا - مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال از ابتدای  سال جاری تاکنون از سوی شهروندان به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا شده است.

علی اکبر قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب‌های اهدا شده در حوزه‌های علوم دینی، ادبیات، روانشناسی و کمک درسی است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۷ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان ری هستند، عنوان کرد: بروزرسانی و تقویت منابع کتابخانه ای از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی است و در این زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های دولتی در اجرای سنت حسنه اهدای کتاب موجب به روز شدن منابع کتابخانه ها و به دنبال آن ترغیب مردم به کتابخوانی می‌شود.
قربانی ادامه داد: انتظار ما از مردم و مدیران دستگاه‌های دولتی این است که کتاب‌های قابل استفاده و مازاد منازل و ادارات خود را برای استفاده عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان ری هم اکنون دارای ۲۷ کتابخانه و ۵۲۰ هزار جلد کتاب است، ابراز کرد: این میزان کتاب و امکانات جوابگوی نیازهای قشر کتابخوان جنوب پایتخت نیست باید توسعه کتابخانه ها و افزایش کتاب در برنامه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باشد.
قربانی اضافه کرد: به روز رسانی و توسعه کتابخانه های عمومی شهرستان نقش بسزایی در بالا بردن سرانه مطالعه در میان مردم و به ویژه نسل جوان دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری در جنوب تهران دارای ۲۷ باب کتابخانه است که از این تعداد، ۱۳ باب کتابخانه شهری، ۶ باب روستایی و هشت باب کتابخانه مشارکتی است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha