۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1827
کد خبر: 83591222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 جذب ۲۷۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

کرمان - ایرنا - معاون امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: طی پنج سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و راه اندازی کارخانجات مختلف جهت رونق اقتصادی کاری ارزشمند است.

محمدعلی دهقان شامگاه چهارشنبه در آیین بهره برداری از بزرگترین مرکز داده کشور در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بیان کرد: خوشحالیم که بزرگترین مزرعه تولید رمزارزها در رفسنجان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: تولید ارز بحثی بود که سالها در بین مسئولان مملکت صورت می گرفت که چگونه این صنعت در کشور پا بگیرد، در حال حاضر نیز با تصویب هیات دولت در شرایط ویژه اقتصادی کشور نوعی صادرات برق را داریم؛ با وجود تحریم ها و مشکل فروش نفت و خیلی از محصولات و مشکل نقل و انتقال ارز به کشور، این صنعت برای کشور ما کارساز است.

دهقان خواستار کاهش تعرفه برق تولیدگنندگان رمزارزها شد و افزود: با این محاسبه ۲۰ تا ۳۰ درصد سود نصیب سرمایه گذار شود.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزود: در کشور تنها یک کارخانه دیگر فروکروم آن هم در سبزوار وجود دارد که باید در راستای توسعه در بحث فروکروم و تولید رمزارزها توجه ویژه ای شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم  در این نشست گفت: از سال ۹۰  فعالیت ها و مجوزهای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان آغاز شد و تاکنون نیز ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در اوج تحریم ها در این منطقه جذب و کارخانه ها راه اندازی شد.

مجید کهنوجی بیان کرد: طی ۵ سال اخیر در این منطقه زمینه اشتغال یکهزار نفر فراهم شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات و مسائل مهم در این مناطق در کشور آب و طرح جامع زیست محیطی است .

کهنوجی خاطرنشان کرد: هم اکنون در این منطقه  ۵۰ سرمایه گذار جذب شده و ۱۴ کارخانه از جمله فیبر نوری وفروکروم  راه اندازی شده و قرار است ۱۷ کارخانه جدید نیز طی یک سال آینده در این منطقه راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha