۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 2327
کد خبر: 83591051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دولت فرانسه برخی شهروندانش را از قانون جدید بازنشستگی معاف کرد

تهران- ایرنا- نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه با انجام اصلاحات جزئی در طرح دولت برای بازنگری قانون بازنشستگی، برخی شهروندان این کشور را از قانون جدید بازنشستگی معاف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، «ادوراد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه امروز طرح دولت در خصوص بازنگری در نظام بازنشستگی را ارائه کرد.

نخست وزیر فرانسه از اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه خبر داد. بر اساس طرح ارائه شده توسط دولت وی، فرانسوی‌های متولد قبل از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌شوند.

ادوارد فیلیپ گفت: این طرح اصلاح بازنشستگی یک نبرد رویارویی با مردم فرانسه نیست که برنده یا بازنده ای داشته باشد؛ بلکه یک نوع طرح همگانی برای عموم کارکنان است که هم بخش‌های دولتی و هم بخش‌های خصوصی را شامل می‌شود.

اظهارات نخست وزیر فرانسه در حالی است که برخی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند؛ دولت ادوارد فیلیپ با این اصلاحات جزئی تلاش می‌کند به نوعی انشقاق میان معترضان و اعتصاب کنندگان ایجاد کند.

اعتصاب‌ها در فرانسه در حالی ادامه دارد که دیروز (سه‌شنبه) کنفدراسیون عمومی کار فرانسه اعلام کرد؛ از هشت پالایشگاه فرانسه، کارکنان هفت پالایشگاه به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوستند.
اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه می‌تواند مشکلات روز افزون دولت «امانوئل مکرون» رییس جمهوری این کشور را دوچندان کند.

گسترش دامنه اعتصاب عمومی در فرانسه که بیشتر در بخش حمل‌ ونقل عمومی افزایش یافته، سبب شده تا فرانسوی‌ها برای مسافرت‌های درون شهری به خطوط اتوبوسرانی هجوم ببرند زیرا رانندگان تاکسی و مترو دست از کار کشیده‌اند.
به دنبال ادامه اعتصاب‌های عمومی، هیچ مسافری در ایستگاه‌های قطار به چشم نمی‌خورد و این وضع، مشکلات زیادی را نیز برای گردشگران خارجی به وجود آورده است و تردد قطارها همچنان با اختلال فراوان همراه خواهد بود. 
تشدید اعتراض‌ و اعتصاب‌ها موجب شد تا یکشنبه این هفته، مکرون رئیس جمهوری فرانسه، ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر و وزیران مرتبط با برنامه اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور را برای جلسه اضطراری به کاخ الیزه فرا بخواند. هرچند تاکنون(چهارشنبه) از نتایج آن، هیچ گزارشی منتشر نشده و فقط اعلام شد که نخست‌وزیر این کشور امروز رئوس و محورهای اصلی اصلاحات نظام بازنشستگی را بیان می‌کند.
دولت فرانسه اعلام کرده با وجود اعتراض‌ها، در تصمیم خود برای عملی کردن اصلاحات یاد شده مصمم است و روند اصلاحات را بتدریج به پیش خواهد برد تا مشکلات زیادی متوجه مردم نشود. وزیر دارایی این کشور گفته است اگر دولت کنونی، امروز این کار را انجام ندهد، فردا کسانی دیگر اقدام به انجام این اصلاحات اما با شدت بیشتری خواهند کرد. ۹۰۴۱

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha