۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83590096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌وری نیروی انسانی، گمشده شهرداری بجنورد

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۸:۲۴
کد خبر: 83590096
بهره‌وری نیروی انسانی، گمشده شهرداری بجنورد

بجنورد- ایرنا- شهردار بجنورد گفت: بهره‌وری و نیروی انسانی گم‌شده شهرداری مرکز استان خراسان شمالی است و با توجه به نیازهای این شهر باید به آن رسیدگی شود.

شهردار بجنورد چهارشنبه‌شب در نشست مدیران شهری و اعضای شوراهای شهر خراسان شمالی با مدیران واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی که در محل نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان برگزار شد،  اظهار داشت: شهرداری تهران در بررسی بهره وری نیروی کار به این نتیجه رسید که با وجود افزایش نیرو در بدنه شهرداری، بهره وری در این شهرداری افزایش نیافته است و در شهرداری بجنورد نیز همین گونه است.

هادی زارعی که به نمایندگی از شهرداران استان سخن می گفت؛  با اشاره به هزینه های مختلف شهرداری اظهار داشت: با بهره وری می توان این هزینه ها را کاهش داد و بستر بهره وری در پژوهش نهفته است.

وی با اشاره به فعال شدن مرکز پژوهش و مرکز اسناد در شورای شهر بجنورد، اظهار داشت: در نخستین گام تفاهم نامه ای با دانشگاه بجنورد منعقد شد که در اولویت قرار دادن نیازهای آموزشی و پژوهشی شهرداری، همکاری در توسعه زیرساخت های فناوری و پژوهشی و هدایت پایان نامه های تحصیلی به سوی رفع نیازهای شهر و شهرداری از جمله مفاد آن است.

وی با برشمردن پروژه هایی که در آن نیاز به طرح های پژوهشی است اظهار داشت: هدایت آب های سطحی،  نوآوری در آسفالت برای مسیرهای پیاده رو و دوچرخه سواری و نوآوری در استفاده از سوخت از پروژه هایی است که اگر طرح و ایده قابل قبولی ارائه شود از آن استفاده خواهیم کرد.

زارعی با اشاره به مطالعات طرح جامع ترافیک گفت: برآورد صرفه جویی سوخت در این طرح که افق آن تا سال ۱۴۲۰ دیده شده، ۵۸ هزار میلیارد ریال آن هم با بنزین ۱۰ هزار ریالی است و این طرح طرحی ایده آل با مبنای پژوهشی است.

شهردار بجنورد به این موضوع نیز اشاره کرد که شهرداری در زمینه حمل و نقل شهری با مشکلات مختلفی مواجه است و افزود: یکی از این مسائل شست و شوی خودروهای زباله است که هر ماه به ازای هریک باید ۱۰ میلیون ریال پرداخت شود.

وی اظهار داشت: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی بجنورد مشکلی دیگر است و علیرغم نیاز شهر به ۹۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهری، اکنون تنها با ۶۰ اتوبوس کار انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون برای پر کردن این کمبود، هر اتوبوس در روز تا هزار و ۴۰۰ مسافر جا به جا می کند که این امر موجب فرسودگی اتوبوس ها شده است.

از ظرفیت واحدهای فناور در مدیریت شهری استفاده کنید

 رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: واحدهای فناور و دانش بنیان خراسان شمالی ظرفیتی هستند که در زمینه های مختلف می توان از دانش فنی آن ها استفاده کرد و برخی فناوران این پارک به طور ویژه در حوزه هایی مانند پسماند شهری فعالیت می کنند.

مهران گرمه اظهار داشت: شرکت هایی که در این حوزه کار می کنند در الکترونیک،  هوشمندسازی و عمران شهری فعالیت می کنند و می توانند در خدمت شهر باشند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری فرصت آزمون و خطا دارد، افزود: این فرصت در اختیار مدیران شهری نیز گذاشته می شود تا صورت مساله ها را به پارک آورده و جواب بگیرند و حتی اگر در مورد کاشت گیاه و فضای سبز باشد،  بخشی از هزینه ها را هم می توانیم تقبل کنیم.

مدیریت شهری، فرصتی برای آزمون و خطا ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز که در این نشست به نمایندگی از شوراهای شهری خراسان شمالی سخن می گفت، اظهار داشت: می توان با استفاده از بنیه پارک علم و فناوری به مدیریت نوین شهری دست پیدا کرد.

مهدی محمدی گفت: مدیریت نوین شهری بازتعریقی از نیازهای امروز است و با توجه به تغییراتی که هر لحظه در شهرها حادث می شود، بر خلاف گذشته که تدابیر لحظه ای بود، امروز مدون و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: نیاز به نیروی انسانی قوی داریم زیرا امروز شهرها سازه محور نیستند بلکه انسان محور شده اند و مدیریت شرایط با توجه به نیروی انسانی ممکن می شود و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

وی چنین جلساتی را سرآغازی برای استفاده از تجریبات متخصصان دانست و اظهار داشت: شورای شهر هم اکنون بسیاری از لوایح و و طرح های خود را به مرکز آموزش و پژوهش ارجاع می کند و مکلفیم دقت کنیم تا از دوباره کاری و حیف و میل بیت المال جلوگیری شود.  

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری ۳ جانبه ای بین پارک علم و فناوری خراسان شمالی، شورای شهر و شهرداری بجنورد امضا شد.

خراسان شمالی ۸۶ واحد فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دارد.

شمار شرکت های دانش بنیان این استان ۱۶ شرکت است.

 نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی از ۱۸ تا ۲۱ آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha